به‌گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز شنبه، در 49 هزار تومان آغاز به کار کرد و در ساعات ابتدایی بازار با افزایش به 49 هزار و 150 تومان رسید. در ادامه بازار ارز هرات با شروع نرخ‌‌دهی درهم امارات کاهشی شد و کانال 49 هزار تومان را از دست داد اما در از دست دادن حمایت 48 هزار و 600 تومان ناکام ماند. 

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با کاهش قیمت سکه در معاملات شنبه، قیمت دلار با آن همراهی نکرد و نرخ دلار می‌تواند در روز یکشنبه این عقب‌ماندگی را جبران کند. در مقابل، عده‌ای می‌گویند فعلا قیمت دلار از سطوح کنونی پایین‌تر نمی‌رود، چراکه بازارساز کف قیمت دلار را بسته است. به عقیده این دسته، اینکه قیمت دلار در کف نوسانات محدودی دارد، نشان از افزایش آتی آن است. آن‌ها می‌گویند قیمت دلار توانایی افزایش تا کانال 50 هزار تومان را دارد. با این حال این دسته می‌گویند در نهایت قیمت دلار با اخبار سیاسی رو به نزول است و این افزایش پولبک محسوب می‌شود.

در مجموع نااطمینانی در بازار زیاد شده است و اکثر معامله‌گران از این نوسان محدود خسته شده‌اند. به عقیده آن‌ها فاصله خرید و فروش 600 هزار تومانی قیمت سکه این نااطمینانی را نشان می‌دهد.

فنی‌های بازار می‌گویند اگر حمایت از دست رفت، بفروشید و اگر مقاومت شکست، بخرید. حمایت مهم قیمت دلار 48 هزار و 600 تومان است و مقاومت مهم آن هم در عدد 49 هزار و 200 تومان قرار دارد.

در بازار شنبه دو وعده وزیر اقتصاد مورد توجه معامله‌گران بود؛ وعده اول سید احسان خاندوزی، درمورد بورس بود. او در این‌باره گفت تا روز یکشنبه اخبار خوبی که برای صنایع بورسی کشور وجود دارد، ارائه خواهیم کرد و صحبت دومش هم به بازار ارز ربط داشت. او گفت ضعیف و منزوی کردن اقتصاد ایران، هدف دشمنان است، اما دولت سیزدهم در کنار تولیدکنندگان است تا اقتصاد ایران قوی بماند و گشایش‌های بین‌المللی یکی پس از دیگری در راه است. 

همچنین صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازار دست‌به‌دست می‌شد. داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان اقتصادی درمورد منابع ارزی بلوکه شده ایران گفت منابع ارزی در چهار کشور کره جنوبی، عراق، ژاپن و ترکیه آزاد شده و این منابع بانک مرکزی است و به دولت ارتباطی ندارد اما امروز این منابع قابل استفاده است و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.