اکوایران: دامنه نوسان قیمت دلار در معاملات دوشنبه به 200 تومان رسید. قیمت دلار هرات در 49 هزار تومان شروع کرد و با کاهش این کانال را از دست داد. بازار ارز هرات در روز دوشنبه بین 48 هزار و 800 تومان تا 49 هزار تومان نوسان داشت. تفاوت روز دوشنبه با روزهای قبل این بود که قیمت دلار در بازار دوشنبه حتی به حمایت و مقاومت مهمی که چند روز پیش می‌زد، نرسید. معامله‌گران به طنز می‌گفتند کم کم باید حمایت مقاومت را خیلی ریز به ریز بگوییم مثلا 48 هزار و 82 و نیم حمایت است. قیمت سکه هم با کاهش به 27 میلیون و 700 هزار تومان رسید. تنها بازاری که در روز دوشنبه افزایش داشت تتر بود که با افزایش به مقاومت 50 هزار تومان خورد و به نرخ اول صبحش برگشت.

بازار دوشنبه پر بود از خبرهای مثبت و معامله‌گران می‌گفتند اینکه بازار با این خبرها نمی‌ریزد سه تا دلیل می‌تواند داشته باشد: یک اینکه بازارساز نمی‌خواهد. دو اینکه بازار دیگر به خبر بسنده نمی‌کند و فقط عمل می‌خواهد. سه اینکه با این وجود که خبرها مثبت هستند اما واقعیت چیز دیگریست.

از جمله خبرهای مثبت خارج شدن  ۲۷ شرکت چینی از فهرست تحریم آمریکا، صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه که درمورد مذاکره برجام در حاشیه مجمع سازمان ملل بود که گفته فرصت مناسبی برای گفتگو وجود دارد. یک خبر از رئیس جمهور فرانسه بود که می‌گفتند مکرون گفته می‌خواهیم به توافق هسته‌ای با ایران بازگردیم. البته عده‌ای از معامله‌گران مدعی بودند صحبت‌های دوشنبه مکرون بیشتر منفی بود اما رسانه‌های داخلی بخش مثبت را برجسته کردند. این دسته معتقدند نشست شورای حکام نزدیک است و مکرون خواهان شفافیت در رابطه با توافق هسته‌ای است.

معامله‌گران تکنیکال می‌گویند همزمان حمایت و مقاومت‌ در دسترس است و از هر طرف که بشکند به همان سمت نوسان می‌دهد. طلای آبشده هم دارد به گوشه مثلث نزدیک می‌شود و چند روز آینده این مثلث می‌شکند.

نکته اول بازار دستگیری معامله‌گران در بازار بود. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفته در یک عملیات منسجم پلیسی ۵ فعال غیرمجاز خرید و فروش ارز در محدوده پل کریم‌خان تهران دستگیر شدند. ماموران در این عملیات ۵۷ هزار دلار و ۱۳ هزار یورو کشف کردن ارزش سایر ارزهای کشف شده حدود ۳۰ هزار عنوان شده است. معامله‌گران می‌گفتند روز یکشنبه بازار خریدار بود دوشنبه انتظامی شد.

نکته دوم بازار این بود که معامله‌گران هرات مدعی‌اند در هرات دلار زیاد است و تومان نیست.