به گزارش اکوایران، به نوشته سایت «کیتکو» و طبق نظرسنجی هفتگی این وبسایت درباره قیمت طلا، بیش از دو‌سوم سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا تا پایان هشتم سپتامبر (17 شهریور) افزایش پیدا کند. همچنین پس از چندین هفته که با احتیاط و نظرات متفاوت سپری شد، تحلیلگران بازار نسبت به روزهای آینده خوشبین هستند.

رئیس شرکت «مدیریت دارایی آدریان دِی» در این خصوص اعلام کرده که بازار شاهد افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت خواهد بود و به نظر می‌رسد ورق به نفع طلا برگشته است. او گفته اخبار اقتصادی مبهم است، اما غالب خبرها از تضعیف اقتصاد جهانی حکایت دارد؛ در واقع قیمت‌گذاری کنونی در بازار براساس پایان افزایش نرخ بهره در آمریکا متمرکز شده است.

از سوی دیگر، «دانیل پاویلونیس» - کارگزار ارشد کالا در «RJO Futures» معتقد است قیمت طلا در کوتاه‌مدت به سقف معینی می‌رسد و فراتر از آن نخواهد رفت. به گفته او: «قیمت طلا با محدودیت افزایش روبه‌رو می‌شود و نمی‌تواند از قیمت‌های بالای ثبت‌شده در گذشته فراتر رود و احتمالا با کاهش ارزش نیز روبه‌رو خواهد شد. دلیل این اتفاق، انتشار برخی اطلاعات مربوط به بازار کار است که از نظر تورمی، هنوز هم قوی و مثبت ارزیابی می‌شوند. در حال حاضر، سود این بازار بیشتر از آنکه در کوتاه‌مدت باشد، در درازمدت است. از نظر من، تورم طی مدتی طولانی حضور خواهد داشت و بعید است بانک مرکزی آمریکا تا پیش از پایان سال 2024، نرخ بهره را کاهش دهد. از نظر من علت اصلی فراتر نرفتن قیمت فلزات گران‌بها، همین موضوع است».

نظرسنجی انجام‌شده از 11 وال استریتی یا همان تحلیل گران هم نشان می‌دهد که 64 درصد آن‌ها انتظار دارند قیمت طلا طی هفته آینده افزایش پیدا کند و 27 درصد این تحلیلگران معتقد هستند قیمت طلا در هفته آینده کاهش می‌یابد. تنها یک تحلیلگر نظری درباره چگونگی تغییر قیمت طلا طی هفته آینده نداشت.

کیتکو2

نظرسنجی‌های اینترنتی از سرمایه گذاران خرد نشان می‌دهد که از میان 360 شرکت‌کننده، 67 درصد پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 19 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به کاهش قیمت طلا رأی دادند و 14 درصد هم نظری درباره تغییر قیمت طلا طی هفته آینده نداشتند.