به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 13 شهریور ماه با گپ منفی تقریبا 80 تومانی نرخ دلار آغاز به کار کرد. اسکناس آمریکایی در تهران که روز گذشته در حول و حوش 49 هزار و 600 تا 49 هزار و 800 تومان به کار خود پایان داده بود، امروز با 49 هزار و 520 تومان روانه بازار شد. اما در نیمه ظهر امروز در حدود 49 هزار و 600 تومان قیمت خورد که نسبت به عصر روز گذشته رنج است.

نرخ  حواله درهم  نیز در بازار امروز نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و با 13 هزار 670 تومان باز شد و تا بعدازظهر امروز در حدود 13 هزار و 700 تومان قرار گرفت. 

البته، امروز  بازار ارز  هرات شاهد اصلاح شدن  نرخ دلار  بود. قیمت دلار در بازار یاد شده تا 49 هزار و 450 تومان پایین آمد که نسبت به روز قبل تقریبا 150 تومان کاهش را نشان می‌دهد. 

روز گذشته اظهارات حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران درباره آماده شدن سند سپتامبر میان ایران و طرف‌های برجامی همچنان مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت و همین خبر به عنوان سرعت گیری در مسیر معامله گران افزایشی عمل کرد. 

با این حال امروز ناصر کنعانی در نشست خبری خود درباره اظهارات امیرعبداللهیان گفت: سند سپتامبر سند جدیدی به شمار نمی‌رود و همان روند مذاکرات ایران و ۱+۴ بوده است. به نظر می‌رسد جزئیات جدیدی که از سوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی مطرح شده باعث شد که قیمت دلار از مسیر اصلاح برگردد و نسبت به روز قبل رنج شود. 

البته خبر مهمی که در بازار امروز مورد توجه برخی از معامله گران ارزی قرار گرفت، مکاتبه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با جواد اوجی وزیر نفت در خصوص نرخ تسعیر ارز در بورس کالا بود.  

در خبرها آمده بانک مرکزی در مکاتبه با وزارت نفت، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران را مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس‌ کالا اعلام کرد. در واقع  بانک مرکزی به دنبال تغییر دلار 28 هزار و 500 تومانی به 37 هزار و 500 تومان است که نشان دهنده رشد تقریبا 35 درصدی است.  

فارغ از بازار ارز ، در بازار جهانی طلا، قیمت طلای جهانی امروز تقریبا 4 دلار رشد کرد و به 1944 دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار 2 میلیون و 372 هزار و 800 تومان بود که نسبت به روز قبل 9 هزار و 400 تومان افزایش را نشان می‌دهد. 

قیمت سکه امامی هم امروز در حدود 28 میلیون و 300 هزارتومان معامله شد که نسبت به عصر دیروز رنج بود اما در مقایسه با معاملات پشت خطی یکشنبه شب 100 هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.