به گزارش اکوایران،‌ معامله‌گران می‌گویند نقش اصلی در نوسان قیمت دلار در روز دوشنبه با اخبار بود. قیمت دلار هرات دیروز بالا و پایین مرز حمایت نوسان داد. دیروز قیمت دلار هرات در 49 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد. اما در ادامه روند کاهشی خود - در پی خبر یک‌شنبه عصر رویترز -  به مرز حمایت 49 هزار و 450 تومان رسید.

در ادامه با باز شدن بازار درهم و افزایش 30 تومانی این بازار، دلار هرات هم با صحبت‌های گروسی در آغاز نشست شورای حکام افزایشی شد و به 49 هزار و 700 تومان رسید. گروسی گفته بود هیچ پیشرفتی در اجرای فعالیت‌های مشخص شده در بیانیه اسفند ماه در تهران، حاصل نشده است.

در نیمه دوم روز، صحبت‌های علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به بازار مخابره شد و قیمت دلار دوباره مرز حمایت 49 هزار و 600 تومان را از دست داد. علی باقری گفته بود کسانی که مذاکره را ضدارزش جلوه می‌دهند، می‌خواهند دست نظام را تهی کنند؛ بازار از این سخنان او سیگنال مثبت دریافت کرد. قیمت دلار هرات در پشت خط دوشنبه به کاهش خود ادامه داد و به 49 هزار و 490 تومان رسید که مرز حمایت است.

به عقیده گروهی از معامله‌گران، شورای حکام در نشست فعلی خود قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌‌کند، درنتیجه قیمت دلار امروز حمایت پایینی خود را از دست می‌دهد. آن‌ها همچنین به انجام رسیدن تبادل زندانی بین ایران و آمریکا و آزادسازی وجوه ایران اشاره دارند و می‌گویند قیمت دلار در روزهای آینده وارد کانال 48 هزار تومان می‌شود.

خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در بامداد امروز، درباره تبادل زندانی در ابتدای هفته بعد، میخ آخر کاهش قیمت از دید این گروه است. به باور آنان، با این خبر دلار به احتمال زیاد شروع بسیار نرمی خواهد داشت.

در مقابل افزایشی‌های بازار می‌گویند این اخبار در روند بازار تاثیری نخواهد داشت و قیمت دلار راه خود را می‌رود. به عقیده این دسته اگر قیمت دلار طی روزهای آینده هم بالای مرز حمایت 49 هزار و 200 تا 300 تومان بماند در این ناحیه کف‌سازی می‌شود و روند قیمت دلار افزایشی خواهد بود.

فنی‌ها معتقدند اگر از نشست شورای حکام خبر مثبت قوی نیاید و قیمت دلار در این سطوح حفظ شود، مجددا می‌تواند در این سطوح حمایت شود و تا کانال 50 هزار تومان بالا برود. البته باتوجه به ازدست‌رفتن حمایت دلار در پشت‌خط و اخبار مثبتی که به بازار می‌رسد، شانس کاهش در بازار بیشتر است.

در مجموع اکثر معامله‌گران تصور می‌کنند شورای حکام قطعنامه‌ای صادر نمی‌‌کند و بازار رنج به سمت پایین حرکت خواهد کرد.