به گزارش اکوایران، در ابتدای معاملات روز یکشنبه قیمت دلار هرات و سلیمانیه کاهشی شدند اما دلار تهران استقامت کرد. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه 49 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول معاملات بین 49 هزار و 500 تومان تا 49 هزار و 700 تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در پشت خط یکشنبه به کاهش خود ادامه داد و به نزدیکی مرز حمایت 49 هزار و 400 تومان رسید.

معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند اگر قیمت دلار امروز این مرز حمایت را از دست بدهد با کاهش بیشتر به مرز حمایت 49 هزار و 200 تومان می‌رسد. از نظر آن‌ها در صورت از دست رفتن این سطح حمایتی قیمت دلار با فشار فروش می‌تواند کانال 49 هزار تومان را از دست بدهد. اما اگر در روز دوشنبه قیمت دلار بالای مرز حمایتی 49 هزار و 400 تومان تثبیت دهد نرخ مقاومت 49 هزار و 600 تومان را پیش‌رو دارد.

از نظر تکنیکال‌کاران اگر تبادل زندانیان در روز دوشنبه اتفاق بیفتد، قیمت دلار می‌تواند با کاهش هزار تومانی تا مرز 48 هزار و 500 تومان پایین بیاید. اگر قیمت دلار در زیر این سطح قیمتی تثبیت شود، حمایت بعدی 48 هزار و 300 تومان خواهد بود. حمایت 48 هزار و 300 تومان عددی است که قیمت دلار با اولین خبرهای تبادل زندانیان آمریکا تا آن‌جا ریزش داشت و در ادامه از این مرز حمایت شد به 50 هزار تومان رسید. بازار ارز با به انجام رسیدن تبادل زندانیان می‌تواند این مرز را تست بزند.

به عقیده فنی‌ها اگر در بازار دوشنبه اخبار منفی باشد و تبادل زندانیان شکل نگیرد دلار هرات می‌تواند به بالای مرز مقاومت 49 هزار و 850 تومان برود. از نظر آن‌ها در صورت تثبیت بالای این مرز می‌توان گفت قیمت دلار به روند صعود برگشته است.

همچنین معامله‌گران در روز دوشنبه منتظر سفر رئیسی به نیویورک و سخنرانی رئیس جمهور هستند. به عقیده معامله‌گران اگر نتیجه سفر مثبت نباشد می‌تواند بازار را نوسانی کند. بازار ارز 10 روز پس از سفر سال پیش رئیسی 1500 تومان افزایش را تجربه کرد.

گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار داخلی تا آخر شهریور باید تکلیفش مشخص شود و امکان شروع نوسانات جدید صعودی دارد در غیر این‌صورت می‌تواند مجدد چند ماهی رنج بزند.

در مجموع معامله‌گران بر این باور هستند با تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارز ایران، دست بازارساز در کنترل بازار باز می‌شود. همچنین به گفته آن‌ها افزایش قیمت نفت جهانی توانایی بازارساز را دو چندان خواهد کرد.