به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند کف محکم دلار به سقف تبدیل شد و قیمت به کانال 48 هزار تومان رفت. در معاملات چهارشنبه قیمت دلار هرات بالاخره حمایت 17 روزه خودش یعنی 49 هزار و 200 تومان را از دست داد. بازار ارز هرات در 49 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و از ابتدای معاملات جان افزایش نداشت و با کاهش به حمایت 49 هزار و 200 تومان رسید.

در نیمه دوم معاملات قیمت دلار بعد از 17 روز این حمایت را از دست داد و قیمت دلار نقدی هرات تا 48 هزار و 800 تومان پایین آمد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی در معاملات عصر در رفتن به کانال 48 هزار مقاومت داشت در پشت خط 49 هزار را از دست داد در 48 هزار و 980 تومان معامله می‌شد. قیمت دلار تهران هم بالاخره از میانه کانال 49 هزار تومان پایین آمد.

قیمت سکه درکل از 28 میلیون تومان فاصله گرفت. نکته قیمتی سکه این بود که نرخ‌ها متفاوت شدند. قیمت سکه اتحادیه 27 میلیون و 550 هزار تومان است، سکه بازار از این رقم هست تا 27 میلیون و 800 هزار تومان.

سکه رفاه در کاهش از همه سبقت گرفت و به 27 میلیون و 300 هزار تومان رسید. با اینکه قیمت سکه فردایی در مرز 28 میلیون در معامله‌ است، اما در بازار شایعه شده تسویه سکه پنجشنبه 27 میلیون و 300 هزار تومان است.

روانشناسی در بازار

در روز چهارشنبه گروهی از تحلیل‌گران به روانشناسی بازار پرداختند. آن‌ها معتقدند با توجه به اینکه همه منتظر ریزش قیمت‌ها با خبر تبادل زندانیان بودند این اتفاق نیفتاد و بازار اصلاح ریزشی داشت.

از نظر آن‌ها تاثیر خبری تبادل زندانیان تمام شده و حالا بازار اثر پول‌های آزاد‌شده‌ را باید ببیند که از روز چهارشنبه شروع شد. آن‌ها می‌گویند از آنجایی که این منابع محدودند اثر آن‌ها هم تمام می‌شود و آن موقع بازار به صعود برمی‌گردد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند از آن‌جایی که قیمت دلار در صبح نتوانست تثبیت بالای تزار میانی 49 هزار و 470 تومان بدهد، نشانه‌های ریزش در بازار پدیدار شد.

اخبار مهم در بازار

چند خبر در روز چهارشنبه به بازار مخابره شد که مهم بودند. در معاملات عصر خبر رویترز مبنی بر این بود که منابع منطقه‌ای می‌گویند مقامات ایرانی نشانه‌هایی از آمادگی برای توافق نشان می‌دهند. به عقیده معامله‌گران این خبر قیمت دلار فردایی‌ را به زیر 49 هزار تومان برد. در مقابل لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتر خود نوشته است به نظر می‌رسد رئیسی هنوز درخواست رافائل گروسی را برای گفتگو نپذیرفته است.

گروهی از معامله‌گران هم وجود دارند که معتقدند این کاهش بازار بخاطر بی‌پولی و آخر برج است. آن‌ها می‌گویند با شروع ماه جدید دوباره بازار قوت می‌گیرد. اما منطقی‌های بازار می‌گویند بازار با پول‌های آزادشده در دست بازارساز قرار دارد و زیاد فکر بالایی آن‌چنانی نباید بود.

به عقیده تحلیلگران فنی قیمت‌ها به مرز حساسی رسیدند و اگر در روز پنجشنبه این سطح را حفظ کنند بازار دوباره یک بالایی می‌دهد. اما احتمال بالایی باتوجه به آخر برج بودن کم است.

بازار چهارشنبه دو نکته داشت. اول اینکه یک اطلاعیه دست به دست می‌شد که مدعی بود بازار طلا در روز شنبه تعطیل است.

نکته دوم نرخ‌دهی اشتباه کانال هرات بود. کانال قیمتی هرات در معاملات عصر به جای نرخ 48 هزار و 900 تومان، 49 هزار و 900 تومان را زد و اصلاح کرد. معامله‌گران می‌گویند ربات هرات قاطی کرد.