به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی یک هفته گذشته با کاهش قابل توجهی همراه شد تا پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره،‌ روند نزولی قیمت این فلز گران‌بها همچنان ادامه پیدا کند.

به نوشته سایت کیتکو، تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی این سایت درباره طلا نشان می‌دهد اکثر تحلیل‌گران بازار نسبت به بازیابی قیمت طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند،‌ اما نظر سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش یا کاهش قیمت طلا در هفته آینده به شکل مساوی تقسیم شده است.

«اورت میلمن»، تحلیلگر ارشد بازار در ایالت فلوریدای‌ آمریکا، گفته: «واکنش اولیه من نسبت به روند کاهشی طلا در یک هفته گذشته این بود که این فلز گران‌بها به دلیل انقضای قراردادهای «اختیار معامله» در شاخص بازار کامکس (Comex) با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. در این زمان ارزش طلا معمولا با نوسان منفی روبه‌رو می‌شود، چراکه سرمایه‌گذاران در حال بستن یا لغو قرارداد هستند.»

به گفته این تحلیل‌گر: «به دلیل اینکه نوسان قیمت طلا در تمام هفته ادامه داشته، می‌توان نوسانات فصلی را هم در این کاهش قیمت دخیل دانست. بازار طلا معمولا در اواخر تابستان و اوایل پاییز به خواب می‌رود و در سال گذشته میلادی نیز شاهد چنین الگویی بودیم. اما اکتبر، ماهی است که ورق به نفع طلا بازمی‌گردد؛ در این ماه به دلیل جشنواره‌های چین و هند، مردم استقبال زیادی از طلا می‌کنند.»

اورت میلمن همچنین اعلام کرد که او انتظار دارد اگر قیمت طلا در ابتدای ماه اکتبر با روند افزایشی همراه نشود، به طور قطع قیمت آن تا آغاز ماه نوامبر روند افزایشی خواهد داشت.

کیتکو

در این هفته 13 تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو درباره طلا شرکت کردند. هفت تحلیل‌گر (54 درصد) انتظار دارند قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده افزایش پیدا کند؛‌ در حالیکه چهار تحلیل‌گر (31 درصد) معتقد بودند قیمت طلا کاهش خواهد یافت. تنها دو وال‌استریتی (15 درصد) اعلام کردند که قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

در همین حال،‌ نظرسنجی آنلاین کیتکو با حضور 540 نفر برگزار شد. نتایج این نظرسنجی حاکی از آن بود که 245 سرمایه‌گذار خرد (45 درصد) انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش پیدا کند. 219 شرکت‌کننده (41 درصد) معتقد بودند قیمت این فلز گران‌بها کاهش می‌یابد و 76 رأی‌دهند (14 درصد) اعلام کردند قیمت طلا طی هفته آتی تغییر نخواهد داشت.