قیمت دلار هرات در روز دوشنبه 52 هزار و 650 تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا میانه‌های کانال 53 هزار تومان بالا رفت و در شکستن مقاومت ناکام ماند و در معاملات روزانه در 53 هزار و 300 تومان بسته شد. بازار ارز هرات پس از تخلیه اشباع خرید در بازار سکه و طلا در معاملات عصر، در پشت خط دوشنبه نزولی شد و با کاهش کانال 53 هزار تومان را از دست داد و تا حمایت 52 هزار و 600 تومان هم پایین رفت و در این مرز حمایت شد، تا قیمت دلار در 52 هزار و 800 تومان پشت خط دوشنبه شب را به پایان برساند.

در مجموع در معاملات دوشنبه نوسان رفت و برگشتی دلار هرات به بیش از دو هزار تومان رسید که نوسان شدیدی محسوب می‌شود. به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در سطح مقاومتی 53 هزار و 600 تومان اشباع خرید 94 درصدی داشت که وضعیت اشباع سنگینی است که نشان می‌داد بازار پر از هیجان است. معامله‌گران می‌گویند این افزایش دلار از شنبه و عبور از چهار کانال بدون تنفس، موجب شده بود که خریداران از رشد بازار جا بمانند و موقعیت خرید پیدا نکنند. به واسطه این اتفاق بسیاری از معامله‌گران برای جا نماندن از صعود بیشتر در مقاومت‌ خریدار شدند که کال‌مارجین شدند.

قیمت درهم امارات در 14 هزار و 700 تومان بازگشایی شد و با رشد 100 تومانی به 14 هزار و 800 تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار 54 هزار و 300 تومان برآورد می‌شود که شکاف 1500 تومانی با نرخ پشت خطی دلار هرات دارد. معامله‌گران می‌گویند اگر دلار بخواهد با درهم هماهنگ باشد دوباره قیمت دلار امروز دچار نوسان سنگین خواهد شد. این دسته معتقدند در بازار درهم جو خریدار است و با توجه به اعلام رسمی جنگ از طرف اسرائیل در روز دوشنبه، بازار هنوز سقف نزده و کاهش روز دوشنبه اصلاح بوده است. اما در مقابل با توجه به کاهش هزار تومانی دلار در معاملات پشت خطی معتقدند قیمت درهم امارات امروز با گپ منفی باز خواهد شد و خود را با دلار هماهنگ خواهد کرد. از نگاه این دسته قیمت دلار در کانال 53 هزار تومان سقف زده و بیش از این افزایش نخواهد داشت.

معامله‌گران فنی معتقدند با توجه به مرز حمایت مهم 52 هزار و 600 تومان که ماه‌های قبل دلار نتوانسته بود از این مرز رد شود تا زمانی‌که قیمت بالای این سطح است همچنان توان رشد در بازار وجود دارد. مقاومت مهم قیمت دلار امروز 53 هزار و 600 تومان خواهد که اگر از این مرز رد شود شرایط برای ورود به کانال 54 هزار تومان محیاست. اگر قیمت دلار امروز زیر مرز حمایت 52 هزار و 600 تومان بدهد حمایت بعدی 52 هزار و 200 تومان خواهد بود. گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به جاماندن بسیاری از فعالان از خرید، در سطوح حمایتی واکنش خواهیم داشت.