به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی یک هفته گذشته شاهد بهترین عملکرد خود از اوایل بهار بود و تقاضا برای این فلز گران‌بها به عنوان یک دارایی امن، طی چند روز گذشته با افزایش همراه شده است.

به نوشته سایت کیتکو، تازه‌ترین نظرسنجی طلای این سایت نشان می‌دهد تحلیل‌گران بازار و سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به 28 مهر خوشبین هستند.

کارشناسان معتقدند اگر درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل افزایش پیدا نکند، این امکان وجود دارد که بخشی از افزایش قیمت طلا از بین برود، اما انتظار می‌رود قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده افزایش پیدا کند.

استراتژیست ارشد بازار در شرکت «اِس‌آی‌اِی ولث منیجمنت» (SIA Wealth Management) اعلام کرده: «من معتقدم قیمت طلا برای هفته آینده روندی صعودی خواهد داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده متوقف شده باشد. در همین حال و همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فلزات ارزشمند به عنوان دارایی‌های امن، با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران روبه‎رو شده‌اند.»

در این هفته 14 تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. 10 تحلیل‌گر یا 72 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش همراه شود. در این میان 2 کارشناس یا 14 درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده با افت قیمت همراه خواهد شد و 2 وال‌استریتی دیگر اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.
کیتکو 22 مهر

در همین حال، 595 سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. 431 نفر یا 72 درصد اعلام کردند این فلز گران‌بها طی هفته آینده با افزایش قیمت همراه خواهد شد. 106 سرمایه‌گذار خرد یا 18 درصد اعتقاد داشتند طلا با کاهش قیمت روبه‌رو خواهد شد. همچنین 58 نفر یا کمتر از 1 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.  

همچنین تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده 1902 دلار به ازای هر اونس معامله شود که 60 دلار بالاتر از پیش‌بینی‌های هفته گذشته و 26 دلار کمتر از قیمت کنونی این فلز گران‌بها است.