به گزارش اکوایران، به عقیده معامله‌گران بازار ارز و سکه بعد از حمایت در کف فنی افزایشی شد. معامله‌گران می‌گویند در روز سه‌شنبه خریدار وارد بازار شده است و قیمت‌ها افزایشی شدند.

قیمت دلار هرات با گپ مثبت در 51 هزار و 300 تومان شروع به کار کرد و بین 51 هزار و 100 تومان تا 51 هزار و 400 تومان نوسان داد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی هرات تا 51 هزار و 600 تومان بالا رفت و فعلا در عبور از این مرز مقاومت ناکام مانده.

قیمت درهم با گپ مثبت 110 تومانی در 14 هزار و 120 تومان بازگشایی کرد و در 14 هزار و 100 تومان بسته شد. با این نرخ درهم،‌ قیمت دلار 51 هزار و 700 تومان برآورد می‌شود. قیمت سکه در 29 میلیون و 300 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش تا 29 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفت. سکه فردایی نیز در معاملات عصر وارد کانال 31 میلیون شد. قیمت طلای آبشده هم با افزایش به 10 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

اخبار جنگ پررنگ شد

در روز سه‌شنبه اخبار حاکی از شدت گرفتن جنگ غزه بود. همزمان با خبر رایزنی ایران و قطر برای 52 زندانی از 240 زندانی اسرائیلی در دست حماس، نیویورک‌تایمز مدعی شد حمله زمینی اسرائیل آغاز شد. البته در معاملات عصر این جو تنش با شدت گرفتن حملات یمن به اسرائیل بیشتر شد. 

با این حال که قیمت دلار با افزایش وارد کانال 51 هزار تومان شد ایران اقتصادی یک گزارش زده با این تیتر: بانک مرکزی خونسرد، دلالان دلسرد. معامله‌گران با تجربه یک توصیه به بازارساز دارند و می‌گویند تزریق و مداخله در بازار فردایی، فشرده کردن فنر قیمت دلار است و فقط در کوتاه‌مدت جواب است. 

در روز سه‌شنبه پست همتی،‌رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه ایکس دست به دست می‌شد. همتی گفت تورم، بدترین و مخربترین نوع مالیات است که پس انداز را متوقف و سرمایه‌گذاری را دچار نخوت می‌کند. ‌هر چند یکی از دلایل و نه‌تنها دلیل تورم، شوک‌های منفی ارزی است، ولی تلاش برای تثبیت دستوری نرخ ارز، بدون خاموش کردن موتور تورم، موجب رانت، خروج بیشتر سرمایه و شوک مجدد ارزی می‌شود.

قیمت‌ها به مقاومت رسیدند

معامله‌گران فنی معتقدند با افزایش بازارها در روز سه‌شنبه قیمت‌ها به مقاومت رسیدند. اگر قیمت دلار در روز چهارشنبه بالای 51 هزار و 700 تومان تثبیت بدهد می‌تواند وارد کانال 52 هزار تومان بشود. شرط لازم این اتفاق هم تثبیت درهم در بالای مرز 14 هزار و 200 تومان است. گروهی از معامله‌گران با اشاره به وضعیت بلوکه می‌گویند که این وضعیت در بازار پنجشنبه و جمعه وجود ندارد و احتمال افزایش در این روزها وجود دارد. 

نکته بازار ارز این است که برخی معامله‌گران می‌گفتند افزیش خریدار در بازار سه‌شنبه برای سفر به ترکیه و شرکت در کنسرت‌هاست.