به گزارش اکوایران، تحلیل‌گران فنی معتقدند بازار سخت بالا می‌آید چرا که وضعیت بلوکه باعث شده تا متقاضی در بازار نباشد و بیشتر فروشنده باشند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد بازار در انتظار نتایج سفر سید ابراهیم رئیسی به عربستان است که گفته می‌شود یکشنبه هفته آینده انجام خواهد شد.

سفر رئیسی به ریاض در کانون توجه

گفتنی است آخرین سفر رسمی رئیس‌جمهور ایران به ریاض مربوط به سفر محمود احمدی‌نژاد در سال ۹۱ است و پس از آن روابط ایران و عربستان پس از فاجعه تلخ منا در مهرماه سال ۹۴ و همچنین در پی حمله به سفارت این کشور در دی‌ماه سال ۹۴ توسط برخی از تندروها تیره‌وتار شد تا آنکه سرانجام تهران و ریاض در فروردین امسال با پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک به دنبال چهار روز مذاکره با میانجیگری چین در پکن به توافق دست یافتند. همچنین در پی بهبود روابط تهران و ریاض، سفارت عربستان سعودی از روز یکشنبه ۱۵ مرداد در تهران بازگشایی شد.

 در بازار طلا هم قیمت اونس طلا امروز تا سطح ۱۹۶۴ دلار پایین آمد و در زمان نگارش این گزارش در حدود 1958دلار معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ریزش حدود 26 دلاری را نشان می‌دهد.

 در بازار داخلی ایران هم امروز بالاترین قیمت طلا ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان بود؛ اما در زمان‌نگارش این گزارش هر گرم طلا ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورد که در مقایسه با روز قبل تقریباً ۱۹ هزار تومان افت کرده است.

 همچنین امروز بازار سکه شاهد کاهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی عصر دیروز با ۲۹ میلیون ۲۵۰ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. معامله‌گران می‌گفتند اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند. این اتفاق در بازار امروز به وقوع پیوست و بنا بر ادعای معامله‌گران سکه امامی مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست داد و تا کف کانال29 میلیون پایین آمد.