به گزارش اکوایران، بازیگران ارزی تهران در دومین روز هفته برخلاف روز شنبه شنا کردند. قیمت دلار که در معاملات نقدی روز گذشته تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان پیشروی کرده بود در پشت خط شنبه‌شب تا ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان پایین آمد و در بازار امروز با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کرد؛ اما در نیمه ظهر تا حدودی اصلاح شد و با ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

ناکامی دلار هرات در سقف‌شکنی

در هرات هم قیمت دلار دیروز تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت اما نتوانست سقف شکنی کند و تا پله اول کانال یاد شده پایین آمد. در دومین روز هفته هم قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات با ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان باز شد و در نیمه ظهر بین ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز امروز افت‌وخیز خاصی را ثبت نکرد و با ۱۴ هزار و ۶۰ تومان به فروش رسید.

در شرایط کنونی فعالان بازار معتقدند تا زمانی که درهم بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. در پیش‌بینی قیمت دلار امروز معامله‌گران فنی معتقد بودند قیمت دلار بین حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان گیر افتاده و از هر طرف خارج شود روند قیمت به همان سطح خواهد بود.

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه تعطیل رسمی بود. اما در روز جمعه قیمت طلای جهانی با ثبت ریزش قابل‌توجه، از ۱۹۵۷ دلار تا سطح ۱۹۳۳ دلار عقب‌نشینی کرد و در نهایت با ۱۹۳۸ دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران امروز با ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به‌روز شنبه تقریباً یک هزار تومان رشد کرده است.

همچنین قیمت سکه امامی امروز به دنبال کاهش قیمت دلار از کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و تا ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. به عقیده فنی کارها سکه امامی در حالا حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.