به گزارش اکوایران؛ علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرده، بانک مرکزی با تجمیع منابع ارزی تامین شده نفتی و غیرنفتی، نظارت موثر و نحوه تامین و تخصیص آنها، سعی بر ثبات بخشی بر بازار ارز را داشته و دارد.

براساس اظهارات سخنگوی دولت، طی ماه‌های گذشته؛ با مدیریت موفقی که بانک مرکزی هم با ایجاد مرکز مبادله ایران و هم با کنترل بازار ارز داشته، ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این روند در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

به گفته بهادری جهرمی، گزارشی که رئیس کل بانک مرکزی امروز در جلسه هیات دولت ارائه دادند نیز مبنی بر تامین و تخصیص ارز به حوزه‌هایی که به رشد اقتصادی کمک می‌کند بود. یعنی به جای اینکه کالای نهایی وارد شود، از واردات کالا‌ها و تجهیزاتی که برای  رشد تولید نیاز است، حمایت کنیم.

آنطور که سخنگوی دولت به ایبنا گفته، اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی در چند ماه اخیر هم کمک کننده به حوزه رشد اقتصادی بوده و هم ثبات بخشی نسبی به بازار ارز داشته است.

بهادری جهرمی تاکید کرده، با توجه به اینکه درآمد‌های ارزی دولت و بخش خصوصی از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و بخشی از منابع ارزی بلوکه شده نیز در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته، امیدواریم توان و قدرت این نهاد در مدیریت بازار ارز بیشتر شود و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز باشیم.