به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه برای دومین روز متوالی در هفته جاری شاهد عقب‌نشینی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی روز شنبه با کاهش تقریباً ۳۰۰ تومانی مرز حمایتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و در ساعات پایانی معاملات نقدی روز قبل با ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد. در بازار امروز هم قیمت دلار با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان فعالیت کاری خود را آغاز کرد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان قرار گرفت.

همچنین در هرات قیمت دلار امروز با گپ مثبت باز شد؛ آنطور که معامله‌گران مدعی بودند نرخ دلار در شروع معاملات نقدی بازار یاد شده با ۵۰ هزار و ۴۴۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۱۰۰ تومان رشد کرده بود؛ اما در ادامه معاملات در سراشیبی افتاد و تا ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان پایین آمد که در مقایسه با دیروز ۱۰۰ تومان افت کرده است. نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان نزولی محدودی را ثبت کرد و با ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد. با این قیمت درهم، دلار نزدیک ۵۱ هزار تومان برآورد می‌شود.

نظر تکنیکالیست‌ها درباره دلار هرات

به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال قیمت دلار امروز در بازار ارز هرات می‌تواند بین ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان که دو سطح حمایت و مقاومت است نوسان دهد. اگر قیمت دلار امروز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. درصورتی‌که قیمت دلار سطح حمایت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی سطح روانی ۵۰ هزار تومان و حمایت مهم آن در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

برخی از تحلیلگران اقتصادی هم درباره کاهش قیمت دلار باور دارند که در روزهای پایانی ماه بازار با بی‌پولی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران امروز با ۲ میلیون و ۴۳۱ هزار معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۳ هزار تومان کاهش داشته است. از سوی دیگر قیمت سکه امامی در حدود در حدود ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

فنی کارها می‌گویند در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.