روز پنجشنبه انس جهانی طلا رشد کرد و از ساعت یازده به بعد نزولی شد، بررسی نمودار قیمت سکه و دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه سکه، دلار و طلای داخلی با انس طلای جهانی همبستگی داشت و نمودارها دارای نکات مورد توجه مشابه بودند.

 به طور کلی انس جهانی طلا در پایان هفته قبل کنترل بازار ارز و طلا را در دست گرفته بود و با رشد انس جهانی طلا، این بازارها مثبت شدند.

معاملات هفتگی انس طلا در نیمه شب به پایان رسید و انس طلا در حالی به تعطیلات پایان هفته رفت که فقط چهار دلار با سقف تاریخی خود فاصله دارد.

مقاومت سکه چند است؟

در صورتی که دلار در روز جاری کاهش پیدا نکند امروی می تواند روز خوبی برای بازار طلا و سکه باشد و اگر مانند پایان هفته قبل دلار پشت سر انس طلا حرکت کند، شرایط برای طلای داخلی بهتر نیز می‌شود.

بررسی معاملات شبانه تتر اما سیگنال صعودی برای ابتدای معاملات روز جاری صادر نمی‌کند بررسی نمودار شبانه تتر نشان‌‌ می‌دهد تتر در شب گذشته کاهشی بوده و به سمت حمایت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت کرده است و تقریبا با دلار بازار آزاد هم قیمت شده است. در صورت بازگشت رو به بالای تتر و دلار، شادی معامله‌گران سکه و طلا در روز جاری کامل می‌شود . به هرحال اگر دلار در روز جاری کاهشی نشود با توجه به میانگین حباب سکه می توان انتظار داشت سکه امامی بتواند مقامت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی را پشت سر بگذارد و بشکند.

میانگین حباب سکه در هفته گذشته در کانال ۱۷ درصد بوده و با دلارروز پنجشنبه و آخرین قیمت انس طلا می تواند مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد.

مهمترین پارامتر در بورس

بازار سرمایه پایان هفته سبزی داشت و ارزش معاملات خرد به بالای ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

برای صعودی شدن شاخص کل بورس و بازار سرمایه، باید قدرت خرید و‌ ارزش معاملات خرد افزایش یابد و همزمان با رشد شاخص روند صعودی بگیرد تا سوخت لازم برای افزایش قیمت‌ها را فراهم کند، هرجا که پول نباشد که قدرت لازم را برای بالا بردن قیمت‌ها فراهم کند، رشد بازار متوقف می‌شود.

پیش‌تر برخی تحلیلگران معتقد بودند که برای ادامه روند صعودی لازم است بازار سرمایه در چند روز متوالی ارزش معاملات خرد بالای ۵ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان را ثبت کند. به همین خاطر بررسی روند ارزش معاملات خرد در هفته آتی شاید مهم‌ترین پارامتر مورد بررسی درباره بورس باشد.

موضوع افزایش سرمایه مطرح شده توسط سازمان بورس شرکت‌های خودرویی و بانکی را بیشتر مورد توجه قرار داده است مسئله افزایش سرمایه برای خروج از زیان شرکت‌های خودرویی، برقی‌سازی خودروهای داخلی و افزایش سرمایه بانکی‌ها عواملی هستند که شرکت‌های ریالی را در ذهن معامله‌گران پررنگ‌تر کردند.

با توجه به افزایش مصرف سوخت در زمستان و تثبیت نرخ ارز، به نظر می‌رسد وضعیت سهام ریالی بهتر از سهام دلاری باشد.