قیمت دلار هرات بار دیگر در هفته گذشته به سمت کف 49 هزار و 800 تومان حرکت کرد اما همچنان در شکستن آن ناکام ماند. این کاهش قیمت دلار در بازار ارز هرات در حالی رخ داد که قیمت انس طلای جهانی بر مدار افزایش بود. به عقیده معامله‌گران با افزایش قیمت انس طلا نوسان‌گیران در بازار دلار هرات فروشنده شدن تا در بازار انس طلا خریدار باشند. در واقع از نظر آن‌ها معامله‌گران بین انس طلا و دلار هرات الاکانگ بازی کردند. بازار ارز هرات پس از کف‌زنی در هفته گذشته افزایشی شد و در انتهای هفته دوباره به کانال 50 هزار تومان برگشت. در پشت خط جمعه شب قیمت دلار هرات در 50 هزار و 200 تومان به کارخود پایان داد تا در همان بازه نوسان قبلی بماند.

قیمت درهم امارات در انتهای هفته با افزایش به سطح 13 هزار و 880 تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 939 تومان برآورد می‌شود. شکاف قیمت درهم و دلار هرات به بیش از 800 تومان رسیده که عدد قابل‌توجهی است. از منظر برخی معامله‌گران این شکاف قیمت نشان‌دهنده وجود تقاضای تجاری در بازار برای درهم است که موجب این شکاف شده است. در مقابل می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که فعلا برای دلار اسکناس متقاضی قابل توجهی وجود ندارد و عمده تقاضا برای پایان سال نوی میلادی و حواله است.

در انتهای هفته خبر طرح نمایندگان آمریکا در بازار دست به دست می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن دسترسی ایران به شش میلیارد دلاری که در چارچوب توافق معامله زندانیان میان ایران و آمریکا آزاد شده بود، مسدود می‌شود. جمهوری خواهان این طرح را در واکنش به آنچه ادعا می‌شود نقش ایران در مقابله حماس با اسرائیل است، مطرح کرده‌اند.

همچنین در مقابل آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که مجلس سنای آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، طرح جمهوری خواهان برای مسدود کردن دارایی‌های ایران را رد کند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی با توجه به رشد انس طلا در انتهای هفته دوباره راه بازار طلا و سکه می‌تواند از دلار جدا شود. قیمت انس در روز جمعه با افزایش به 2072 دلار رسید. بازار ارز نیز فعلا بی‌جان و در همان بازه قبلی یعنی 49 هزار و 800 تومان تا 50 هزار و 300 تومان در معامله است. به عقیده معامله‌گران قیمت دلار از هر طرف بشکند روند جدید خواهد گرفت مقاومت بعدی دلار 50 هزار و 600 تومان خواهد بود. باتوجه به رشد درهم در انتهای هفته معامله‌گران می‌گویند یا باید درهم به پایین برگردد یا اینکه دلار افزایش یابد. این دسته تصور می‌کنند اگر قیمت درهم امروز بالای 13 هزار و 880 تومان تثبیت دهد قیمت دلار می‌تواند با افزایش از مرز مقاومت عبور کند.