میزان ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در کانال ۵ هزار میلیارد تومانی تثبیت شده است که به طور میانگین دو کانال بیشتر از کف ارزش معاملات خرد در روزهای ابتدایی بازار است.

در نقطه مقابل هم سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت سفارش خودروهای داخلی باز شده‌است. و همچنین سامانه یکپارچه برای خرید خودروهای خارجی هم در هفته آتی بازگشایی خواهد شد. در گذشته همزمان با ثبت سفارش برای خرید خودرو بازار ارز آرام می‌شد و رشد خاصی را تجربه نمی‌کرد. در حال حاضر به نظر می رسد که با بهبود ارزش معاملات خرد بازار سرمایه و بازگشایی سامانه یکپارچه معاملات خودرو، بازار ارز نتواند به افزایش فکر کند.

اونس سیگنال نزولی می‌دهد

در شرایطی که دلار در رکود است و انتظار می‌رود این رکود در کوتاه‌مدت پایدار بماند اونس طلا نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را در دست گرفته است. پس از سقف شکنی تاریخی اونس طلا، قیمت جهانی آن وارد فاز اصلاحی شده است و تا کنون کانال دو هزار دلاری را از دست داده و در کانال ۱۹۷۰ دلاری معامله می‌شود، این مسئله نشان می‌دهد که در شرایط رکود دلار سیگنال صادر شده از جانب اونس طلا نزولی است.

در حال حاضر سکه امامی در نزدیکی حمایت ۲۹ میلیون و۵۰ هزار تومان قرار دارد و مقاومت کوتاه مدت آن محدوده زُن قیمتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. طلای آب‌شده نیز حمایت ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و مقاومت ده میلیون و ۷۲۰ هزار تومان را پیش رو دارد.

 ناترازی گازی به بورس رسید

رشد بازار سرمایه متوقف شده و نوسانات کمی دارد ولی با وجود همین نوسانات کم گارد نزولی نگرفته و ساید شده‌است.‌نقدینگی‌ فعلا در گروه‌های مختلف می‌چرخد و نمادها و گروه‌ها در حال تکمیل الگوهای تکنیکالی برای تصمیم‌گیری درباره ادامه روند هستند.

شفاف سازی شرکت‌ها نشان می‌دهد که ناترازی گازی به بورس رسیده است که این مسئله گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی را می تواند تحت تأثیر قرار دهد چرا که با کاهش تولید در این زمستان گرم میزان تولید، سودآوری و مالیات کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر گروه‌های کوچک وضعیت بهتری نسبت به شاخص ‌سازها دارند که باید دید در ادامه می توانند نمادهای شاخص ساز را تکان دهند یا خیر؟