به گزارش اکوایران، قیمت سکه روز سه‌شنبه در ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بازگشایی شد، تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم بالا رفت؛ اما در ادامه با کاهش در ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

حباب سکه در روز سه‌شنبه با افزایش به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای آب‌شده هم با افزایش در بالای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و در انتها دوباره به کف ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار برگشت. ویژگی بازار طلای آب‌شده در روز سه‌شنبه این بود که بلوکه نداشت.

همان‌طور که در پیش‌بینی‌های قبل در مورد سکه امامی گفته شد، یکی از مهره‌های اصلی که در یک هفته گذشته بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار داده قیمت طلای جهانی است. قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دلیل اخباری مبنی بر افزایش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه نوامبر افزایش یافت و تا مرز ۱۹۹۶ دلار بالا رفت. اما با واکنش تحلیلگران به این موضوع و صعود دلار جهانی، قیمت طلا تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمد.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت نشست دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو است که در روز چهارشنبه که قرار است درباره نرخ بهره تصمیم‌گیری شود و انتشار خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی آن به پایان می‌رسد. به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که فدرال رزرو این هفته نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند مرز حمایتی ۱۹۶۶ دلار برای طلای جهانی مهم است و احتمال حضور خریداران در این محدوده وجود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۱۹۳۰ دلار هم برای طلای جهانی اهمیت بسزایی دارد. همچنین در شرایط کنونی اولین مقاومت اونس طلا عدد ۱۹۹۰ دلار است؛ مقاومت دوم نیز مرز ۲۰۱۰ دلار است.

به عقیده فعالان بازار، سکه امامی در حال حاضر برای رسیدن به مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و از طرف دیگر درصورتی‌که محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا پله هشتم کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

حباب سکه 22 اذر