به گزارش اکوایران، معامله‌گرانی که در روز س‍ه‌شنبه خریدار شدند تا الآن سوخت دادند. بعد از بالایی که قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه داد و به 50 هزار و 300 تومان رسید در پشت خط با کاهش در 50 هزار و 180 تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه 50 هزار و 150 تومان شروع به کار کرد و بین عدد طلایی 50 هزار و 50 تومان تا 50 هزار و 200 تومان نوسان داد و در 50 هزار و 30 تومان بسته شد. این درحالی بود که قیمت فردایی بالای 50 هزار و 100 تومان در نوسان بود و بازار به وضعیت بلوکه رفت.

قیمت درهم امارات در 13 هزار و 830 تومان بازگشایی کرد و در 13 هزار و 820 تومان به کار خود پایان داد.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار مرکز مبادله برخلاف یک هفته گذشته در روز چهارشنبه با کاهش 50 تومانی در 42 هزار و 650 تومان بسته شد. البته قیمت یوروی رسمی برخلاف دلار با افزایش بیش از 100 تومانی وارد کانال 46 هزار تومان شد.

روز رِنج سکه امامی

سکه امامی هم از دو متغیر بنیادی خود یعنی دلار و انس سیگنال خاصی دریافت نکرد و روز کاملا رنجی را سپری کرد. قیمت سکه در 29 میلیون و 100 هزار تومان آغاز به کار کرد و تا 29 میلیون و 150 هزار تومان بالا رفت و در 29 میلیون و 100 هزار تومان یعنی نرخ بازگشایی، پایان یافت. این درحالی است که قیمت سکه رفاه بالاتر از بازار و در 29 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد.

بحث داغ بازار در روز چهارشنبه دلار سهمیه بود. متقاضیان دلار سهمیه مدعی بودند صرافی پیدا نمی‌شود که ارز سهمیه را به حساب ارزی بزند. به گفته آن‌ها بانک مرکزی در این مورد برخی تغییرات داده و صرافی‌ها سهمیه ارسالیشان از طرف بانک مرکزی قطع شده است. گروهی مدعی بودند فقط صف خرید سهمیه‌ را از بازار به صف باز کردن حساب ارزی در بانک‌ها بردند و الآن بانک‌های ملی پر از صف‌هایی شدند که درخواست حساب ارزی دارند. به گفته متقاضیان در شهرهای دیگر هم به همین گونه‌ است و نایاب شده است.

در چند روز گذشته زمزمه‌های آزاد شدن واردات لوازم خانگی در بازار شنیده می‌شد اما در روز چهارشنبه رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفته بخشنامه‌ای که روز گذشته با عنوان آزادسازی واردات لوازم خانگی در رسانه‌ها منتشر شد به معنی آزادسازی واردات نیست. همین جمله کافی بود تا بازار از صحبت‌های رئیس اتحادیه سیگنال منفی بگیرد و تصور کند که برای واردات لوازم خانگی هم ارز نداریم.

همچنین در بازار چهارشنبه صحبت‌های یک اقتصاددان هم در حال دست به دست شدن بود که گفته دستاورد دو ساله دولت، رسیدن به نظام هفت نرخی ارز است.

از لحاظ تکنیکال بازار حمایت خود را حفظ کرده و می‌تواند صعودی باشد، غیر از اینکه حمایت 49 هزار و 800 تومان دلار هرات، 10 میلیون و 570 هزار تومان طلای آبشده و 28 میلیون و 800 هزار تومان سکه از دست برود و وارد روند جدید نزولی شود.

در بازار چهارشنبه دو  نکته وجود داشت. یک اینکه گفته می‌شد وضعیت کسبه‌ای که ویترین طلا دارند خیلی خراب است و سمت رسمی این وضعیت خراب را ثبات اسم گذاشته.

نکته دوم این است که یک گزارش در بازار می‌چرخید مبنی بر اینکه بازار گوسفند زنده، سودآورتر از طلا و دلار بوده است.