به گزارش اکوایران، قیمت سکه در معاملات نقدی اولین روز هفته جاری نوسان خاصی را ثبت نکرد و با ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شد. اما روز یکشنبه با وجود تعطیل رسمی بودن کشور برخی از معامله‌گران مدعی بودند که قیمت سکه امامی ریزش کرد. آن‌طور که آنها می‌گفتند هر قطعه سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی بر روی ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار گرفت. به‌این‌ترتیب عده‌ای از سکه‌بازان در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب پیش‌بینی کردند که این فلز زردرنگ داخلی در روز دوشنبه مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد.

بررسی‌های نشان می‌دهد در روزهای گذشته در کنار بی‌رمق شدن روند معاملات بازار ارز، قیمت طلای جهانی به بازار سکه خط‌دهی کرده است. قیمت اونس طلا هم در شرایط کنونی در محدوده ۲۰۲۰ دلار قرار دارد. تکنیکالیست‌ها معتقدند طلای جهانی هم در بازه هفتگی در یک مثلث گرفتار شده است که باتوجه‌به شکل مثلث که سقف قیمتی در محدوده ۲۰۸۰ دلار ثابت شده است، مثلث تشکیل شده افزایشی است.

البته برخی دیگر امیدوار بودند که بازارهای دیگر در روز دوشنبه به کمک قیمت سکه بروند. در همین راستا در معاملات پشت خطی تتر آرایش صعودی به خود گرفت و خود را به نزدیکی ۵۲ هزار تومان رساند، درصورتی‌که تتر در روز جاری کاهش نیابد یک سیگنال افزایش کوتاه‌مدت به دلار برای امروز صادر می‌شود.

از سوی دیگر قیمت دلار هم در یک بازه ۵۰۰ تومانی گرفتار شده است. از نظر فعالان بازار محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ کف مثلث است و سقف مثلث تشکیل شده در محدوده ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد البته در این مسیر دلار تهران در محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان یک مقاومت مهم دیگر دارد.

همچنین قیمت سکه امامی هم اگر در روز جاری زیر ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود داد البته مرز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم برای سکه مهم است که درصورتی‌که این مرز حفظ کند در گام بعدی برای ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد.