به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه بوی بنزین گرفته بود. صبح امروز رسانه‌ها اعلام کردند که پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور از کار افتادند.

همین موضوع موجب گمانه‌زنی عده‌ای از معامله‌گران و شایعه‌پراکنی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین شد. این موضوع به‌سرعت از سوی جواد اوجی، وزیر نفت تکذیب شد. وزیر نفت تأکید کرد: هیچ طرح قیمتی جدیدی در دستور کار قرار ندارد. همچنین وزیر نفت گفت: اختلال امروز در پمپ‌بنزین‌ها در پی حمله سایبری اتفاق افتاده است.

در همین راستا کانال ۱۲ اسرائیل مدعی حمله گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران شد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تأمین سوخت ایران انجام دادیم و اغلب پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.

البته بررسی هسته مرکزی بازار دلار حکایت از آن دارد درحالی‌که اخبار بنزین و جایگاه‌های سوخت داغ شده بود قیمت دلار در تهران در مقایسه با عصر دو روز قبل نوسان کاهشی را ثبت کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز شنبه با ۵۰ هزار رو ۳۵۰ تومان بسته شده بود امروز با افت ۱۰۰ تومانی بر روی ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار هرات هم که عصر پنجشنبه هفته قبل با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان به کار خود پایان داده بود در شروع بازار امروز با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد؛ اما در ادامه روز آرایش نزولی به خود گرفت و بر روی ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم نیز امروز کاهشی شد و از سطح ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان پایین آمد.

خبر مهم دیگر که در بازار امروز همه توجه‌ها را به خود جلب کرد در رابطه‌با کشف تخلف ارزی یک میلیارد درهمی در تهران بود. در همین ارتباط رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیارد درهم تخلف ارزی و عدم ایفای تعهد، خبر داد و گفته کارشناسان ارزش ارز کشف شده را بیش از ۴۶۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فارغ از بازار ارز، قیمت طلای جهانی امروز تا ۲۰۲۶ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش ۲۰۲۲ دلار بود که نسبت به‌روز قبل تقریباً ۳ دلار بالا رفته بود.

در بازار داخلی ایران هم هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید که نسبت به دو روز قبل نزدیک به ۷ هزار تومان کاهش را ثبت کرده است. در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی هم ریزش قابل‌توجهی را ثبت کرد و از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سطح ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سقوط کرد. طبق ادعای معامله‌گران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز یکشنبه ۲۰۰ هزار تومان ریزش کرده بود و تا ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده بود.