به گزارش اکوایران، بررسی روند حرکتی قیمت سکه امامی در روزهای گذشته حکایت از بازگشت هیجان به بازار سکه دارد. آنطور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت سکه امامی که روز دوشنبه با ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داده بود، روز سه‌شنبه به مسیر صعودی خود ادامه داد و  تا ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا رفت.

در همین راستا شیب صعودی قیمت سکه روز چهارشنبه بیشتر شد و این فلز زرد رنگ داخلی نه‌تنها وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد بلکه از مرز مقاومتی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم عبور کرد و به ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریباً ۷۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. البته در واپسین ساعات معاملات نقدی قیمت سکه با ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بسته شد.

نکته مهم معاملات دیروز این بود که حباب سکه در نیمه ظهر با توجه به اونس ۲۰۳۷ دلاری، سکه ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی، و دلار ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی رشد قابل توجهی را ثبت کرد و وارد کانال ۷ میلیون تومان شد. این در حالی بود که روزهای گذشته حباب سکه در حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار داشت. البته عصر دیروز با اصلاح شدن قیمت‌ها حباب سکه هم کاهش یافت و  به کانال ۶ میلیون تومان برگشت. حباب سکه عصر چهارشنبه در حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شد.

از سوی دیگر شایعه کمبود سکه امامی در بازار هم دست‌به‌دست می‌شود عده‌ای از معامله‌گران مدعی‌ هستند سکه امامی در بازار کم است و همین امر موجب شده سطح تقاضا در بیشتر شود.

همچنین دیروز  شکاف قیمت سکه کاغذی و نقدی کمتر شد و بعد از ۴ ماه به حول‌و‌حوش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود. تحلیلگران فنی می‌گویند که بازار اشباع خرید است و هر لحظه این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها اصلاح شود. 

در حاضر برخی‌ها با اشاره به نوسان کاهشی قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب و افت قیمت طلای جهانی به زیر مرز ۲۰۳۰ دلار تصور می‌کنند که قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه تا حدودی اصلاح خواهد شد با این حال برخی هم معتقدند که قیمت‌ها به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

قیمت سکه در حال حاضر در مرز ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانت قرار دارد و مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. با این حال اگر سکه از بازار دلار و طلا سینگال کاهش دریافت کند این احتمال وجود دارد که تا محدوده ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند. مرز ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم برای سکه مهم است و اگر پایین آن ماندگار شود می‌تواند به تدریج به سمت کانال ۳۰ میلون تومان برگردد.