به گزارش اکوایران، حباب درهم در محدوده ۲۵۱ تومان قرار دارد که نشان می‌دهد بازارساز همچنان کنترل عرضه درهم را در دست دارد و در صورت توقف روند صعودی می‌تواند بازار را با اهرم عرضه درهم نزولی کند.

آنچه که این روزها سربه هوایی می‌کند و بازار را با خودش هوایی کرده است، نوسانات صعودی سکه طلا و دلار دیجیتال است. در دیدبان روز گذشته بر اهمیت اثر ریسک‌ها در کوتاه مدت بر بازار ارز توضیح داده شد و از تتر به عنوان عاملی که می‌تواند بازار ارز را صعودی کند یاد شد.

تتر در معاملات شبانه شنبه و قبل از شروع معاملات کاغذی، در کانال ۵۲ هزار تومانی پیشروی کرده‌بود. در دیدبان روز قبل اشاره شد که اگر تتر تا قبل از شروع معاملات اصلاح نکند و فاصله خود با دلار را حفظ کند می‌تواند به عنوان اهرم افزایشی بازار ارز عمل کند. تتر در ساعات ابتدایی معاملات روز قبل از موضع افزایشی کوتاه نیامد و دلار را با خود بالا کشید.

حباب سکه صعودی شد

علاوه بر تتر این روزها سکه هم سربه هوا شده و پس از سقف‌شکنی بی‌هوا بالا می‌رود. حباب سکه امامی از کف کانال ۱۶ درصدی در ماه جاری به محدود ۲۳ درصد رسیده است. حباب سکه دماسنج هیجان است و نشان می‌دهد هیجان بازار سکه به سقف خود از هفدهم مهرماه رسیده است. حباب سکه غالبا پارامتر منفی در ذهن خریداران است که افزایش آن خریداران اصلی را از بازار دور می‌کند.

بازار سرمایه از جنگ یمن نترسید

روز قبل بازار سرمایه بی‌توجه به ریسک‌های منطقه‌ای افزایشی شد ‌و‌ ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نیز صعودی شد. این بازخورد بازار سرمایه نشان می‌دهد که بازار سرمایه بر خلاف شروع جنگ اسرائیل و غزه، جنگ یمن را جدی نگرفته است، و ریسکی را از این جنگ متوجه ایران نمی‌داند.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد نیز به صعودی شدن این بازار کمک کرده‌است.

شاید مهم‌ترین رویداد روز قبل خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت باشد.

روز قبل بیش از یک همت پول از صندوق‌‌های درآمد ثابت خارج شد که در کنار افزایش ارزش معاملات خرد بازار سرمایه سیگنال خوبی برای بازار سرمایه می‌‌باشد.

استقبال از صندوق‌ها در بازار سرمایه رونق گرفته است

البته این روزها در بازار سرمایه صندوق‌ها استقبال بیشتری دارد در شرایط رکودی صندوق‌های درآمد ثابت مورد استقبال قرار می‌گیرند. صندوق‌های طلا همگام با رشد دلار با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند و با رونق بورس صندوق‌های مبتنی بر سهام مورد توجه قرار می‌گیرند که نشان می‌دهد صندوق‌ها نظر بازار را به خود جذب کرده‌اند.

با توجه به رشد ارزش معاملات خرد و بی توجهی بازار سرمایه به ریسک‌های منطقه انتظار می‌رود بازار سرمایه موج صعودی خود را ادامه دهد و به مقاومت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی حمله کند محدوده دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحد نیز نزدیک‌ترین حمایت شاخص کل است.

افزایش ریسک در بازار ارز

حباب سکه افزایشی شده است و قیمت تتر در معاملات شبانه شب گذشته، کاهشی شده و به کمتر از دلار کاغذی رسیده است. محدوده اشباع خرید در بازار ارز و طلا و قرارگیری سکه‌ و دلار در محدوده مقا‌ومتی، در کنار رشد حباب سکه و کاهش شبانه قیمت تتر، همه نشان می‌دهند که ورود به بازار ارز پرریسک شده و در صورت ورود بازارساز در این محدوده مقاومتی، قیمت سکه کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.