بعد از ریزش بازار ارز و سکه در ابتدای هفته، قیمت‌ها در کانا‌های پایین‌تر رنج زدند و به اصطلاح با اصلاح روند به استراحت پرداختند. قیمت دلار هرات بعد از ریزش به کانال 54 هزار تومان رسید و در حال تشکیل مثلث است. به عقیده تحلیل‌گران فنی کف مثلث 54 هزار و 200 تومان و سقف آن در کانال 55 هزار تومان است، تا زمانی‌که قیمت دلار بالای سقف تثبیت ندهد احتمال پولبک به کف وجود دارد.

در روز شنبه بازار ارز و سکه معاملات به دور از هیجانی را سپری کرد. این در حالی بود که گروهی از معامله‌گران تصور می‌کردند قیمت دلار و سکه در بین ‌التعطیلین با هیجان نوسان‌گیران مواجه شود.

گروهی از تحلیل‌گران معتقدند در بازار ارز و سکه پول وجود ندارد و با توجه به کمبود نقدینگی بازارساز دست بالاتر را خواهد داشت. بر اساس این نگاه اگر بازارساز در این شرایط در بازار تزریق داشته باشد قیمت‌ها کف جدید خواهند زد. اما در صورت عدم تزریق بازارساز بازار در محدوده فعلی رنج خواهد زد. نقطه تصمیم‌گیری برای بازار ارز سطح حمایتی 54 هزار و 300 تومان خواهد بود که اگر زیر آن تثبیت دهد قیمت در محدوده 53 تومان نوسان خواهد داد.

با توجه به باز شدن بازار پس از چند روز تعطیل، تحلیلگران توصیه می‌کردند بهتر است معامله‌گران از هیجانات ابتدایی بازار دوشنبه به دور باشند. آتش بس در جنگ غزه را معامله‌گران عامل اصلاحات بیشتر در بازار می‌دانند. اگر این اتفاق بیفتد به واسطه اصلاح همزمان انس و دلار، کاهش سکه بیشتر خواهد بود. اما در مقابل در صورت تشدید تنش در منطقه امکان نوسان در قیمت دلار وجود دارد.