به گزارش اکوایران، بازار ارز و سکه در روز سه‌شنبه با کاهش وارد کانال جدید شدند. قیمت دلار هرات وارد 55 هزار تومان،‌ دلار تهران وارد 56 هزار تومان و سکه وارد 32 میلیون شد. قیمت دلار هرات بعد از دو بار برخورد به مقاومت مهم، الگوی سقف دو قلو زد و با کاهش به کف کانال صعودی برخورد کرد. قیمت دلار در بازار ارز هرات 56 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و با کاهش کانال 56 هزار را از دست داد و در 55 هزار و 600 تومان بسته شد. 

قیمت درهم با گپ منفی 60 تومانی در 15 هزار و 500 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به 15 هزار و 450 تومان رسید. البته در پشت خط گفته می‌شد قیمت درهم وارد پله سوم 15 هزار تومان شده.

قیمت سکه در 33 میلیون بازگشایی کرد و با کاهش به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید. حباب سکه هم در روز سه‌شنبه بر مدار کاهش بود و 5 میلیون و 800 هزار تومان شد.

دو خبر در بازار مورد توجه معامله‌گران بود. اولی درمورد سفر گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به تهران بود که در پشت خط دوشنبه منتشر شد. خبر دوم درمورد بدهی بابک زنجانی بود. در روز سه‌شنبه رئیس‌ بانک مرکزی این موضوع را مطرح کرده و گفته اموال بازگردانده شدۀ بابک زنجانی، دارایی‌های ارزی است و تماما به خزانۀ بانک مرکزی منتقل شد. خبرگزاری میزان هم درمورد میزان بدهی گفته یک میلیارد و نهصد و شصت و هفت میلیون و پانصد هزار یورو تسویه شده است.

بحث داغ بازار قیمت دلار پذیرفته شده برای بانک مرکزی بود. گروهی از معامله‌گران مدعی بودند بانک مرکزی می‌گوید دلار بازار آزاد را قبول نداریم اما در مقابل عرضه شمش را با دلار نزدیک به بازار آزاد انجام می‌دهد. در مقابل از صادرکننده دلارش را در 37 هزار تا 42 هزار می‌خرد.

با کاهش بازار در روز سه‌شنبه گروهی از تحلیل‌گران معتقد بودند که در بازار سه‌شنبه تزریق درهم داشتیم. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت دلار به مرز مهم حمایتی خودش رسیده که اگر از دست بدهد می‌تواند به کف کانال حرکت کند. مرز صعود و نزول بازار طلای آبشده هم از منظر تکنیکال حوالی 12 میلیون و 60 هزار تومان است که فعلا بالای این مرز در حال معامله‌ است. اگر این مرز از دست برود طلای آبشده وارد کانال 11 میلیون خواهد شد. معامله‌گران می‌گویند اگر کاهش درهم در پشت خط صحت داشته باشه مرز‌های مهم از دست می‌روند.

نکته بازار قیمت تتر بود که کاهشی نبود و به واسطه این رفتار شکاف تتر و دلار تهران که به هزار تومان رسیده بود کم شد و تقریبا یر به یر شدند.