به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه پس از برخورد به کف کانال صعودی در این مرز حمایت شد. خبر داغ بازار در روز سه‌شنبه تسویه بدهی نزدیک به دو میلیارد یورویی بابک زنجانی بود. قیمت دلار با این خبر کانال 56 هزار تومان را از دست داده بود اما در روز چهارشنبه با نوسان این کانال را پس گرفت.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه 55 هزار و 800 تومان شروع به کار کرد و با نوسان درهم همراه شد و کانال از دست‌رفته را پس گرفت. در نهایت در معاملات روزانه قیمت دلار هرات در 56 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد. در پشت خط چهارشنبه قیمت دلار هرات در 56 هزار و 280 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ مثبت 50 تومانی در 15 هزار و 500 تومان آغاز به کار کرد و با نوسات تا 15 هزار و 500 تومان بالا رفت اما در ادامه در 15 هزار و 530 تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم به مرز کانال 57 هزار تومان رسید.

قیمت تتر در روز چهارشنبه با افزایش وارد کانال 57 هزار تومان شد و در عبور از مقاومت 57 هزار و 500 تومان ناکام ماند. با این نوسان قیمت تتر بعد از بیش از یک هفته به روال طبیعی یعنی به بالای قیمت دلار برگشت.

معامله‌گران از جمله عوامل نوسان در بازار ارز را گواهی سپرده 30 درصدی، عرضه سکه جدید و عرضه شمش طلا در مرکز مبادله و واردات خودروی خارجی می‌دانستند. در بازار چهارشنبه صحبت‌های یک اقتصاددان در مورد عوامل نوسان‌ساز در بازار ارز مورد توجه معامله‌گران بود. علی سرزعیم، اقتصاددان گفته در سال آینده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمال اصلاح قیمت انرژی، تغییر معادلات منطقه‌ای و همچنین شروع رقابت‌های ریاست‌جمهوری ایران از جمله ریسک‌های اثرگذار بر نرخ ارز است.

به عقیده معامله‌گران فنی مرز مقاومت 56 هزار و 300 تومان سد افزایش قیمت بوده که اگر امروز بشکند مقاومت بعدی 56 هزار و 700 تومان خواهد بود. حمایت قیمت دلار هم کف کانال صعودی یعنی در حوالی 55 هزار و 600 تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به کف برود.

گروهی از معامله‌گران معتقدند موج کاهش دلار می‌تواند به زیر کف کانال صعودی خودش برود.