اونس جهانی طلا در روز قبل افزایش یافت و بازارهای جهانی با ثبت بازدهی مثبت برای طلا بسته شدند.

هفته گذشته طلا در قیمت دو هزار و ۴۶ دلار به کار خود پایان داد و در آخرین ساعت معاملاتی این هفته طلا، قیمت طلای جهانی در محدوده دو هزار و ۱۷۸ دلار بسته شد.

 بازدهی هفتگی اونس جهانی طلا در بازار جهانی به بیش از ۶ درصد رسیده است.

دلیل رشد قیمت طلای جهانی، گزارش اشتغال ایالات متحده بود، نرخ بیکاری در بالاترین سطح دو سال گذشته قرار گرفته‌است و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن است.

در بازار داخلی اما دلار نیز اخیرا سر به هوایی می‌کند خاطره تلخ ترامپ در بازارها در سال ۹۸ در یاد معامله‌گران مانده است و با کناره‌گیری نیکی هیلی رقیب هم حزب او و تایید صلاحیت وی دلار با اهرم انتظارات رشد کرده است.

در چنین شرایطی همدستی دلار و طلای جهانی به رشد بیشتر قیمت طلا در داخل دامن زده است.

بورس در انتظار سوخت جدید

بازدهی بازار سرمایه در هفته گذشته مثبت بود ولی در آخرین روز معاملاتی شاخص کل عقب‌نشینی کرد و ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرد.

در گذشته در روزهای پایانی اسفند معمولاً دو اتفاق متفاوت در بازار ارز و سرمایه اتفاق می‌افتاد.

بازار طلا غالبا در پایان سال با افزایش نوسانات رشد می‌کند ولی بازار سرمایه به خاطر افزایش تقاضای نقدینگی کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت در گذشته معمولاً این دو بازار در آستانه شب عید دو رفتار متفاوت نشان می‌دادند، ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد و باید دید این کاستی در روز شنبه جبران می‌شود یا خیر؟

در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت شاخص کل در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفته که برای شکسته شدن باید شاخص کل با حجم مناسب به این مقاومت حمله کند و در حال حاضر شاخص کل در انتظار اخبار مثبت است تا سوخت حرکت به مقاومت جدید را فراهم کند.

سیگنال اونس به طلای داخل

 بررسی و مقایسه نمودار دلار و درهم نشان می‌دهد که درهم در این مدت رشد ملایم‌تری نسبت به دلار داشته‌است و‌ همین مسئله به منفی شدن حباب درهم منجر شده است. حباب درهم از سوم اسفند‌ماه نزولی ‌شده است.

در گذشته غالبا درهم رشد بازار ارز را رهبری می‌کرد ولی در رشد اخیر بازار سرمایه دلار سربه هوایی می‌کند که باید دید در ادامه چگونه رفتار خواهد کرد.

در روز پنجشنبه حباب درهم در کانال منفی پانصد تومانی قرار گرفت که باید دید این افزایش فاصله به توقف دلار منجر خواهد شد یا خیر.

با توجه به افزایش ارزش اونس جهانی طلا در پایان هفته، به نظر می‌رسد اگر دلار تهران کاهش معناداری نداشته باشد طلای داخل با اهرم اونس در شروع معاملات امروز افزایش پیدا کند.