به گزارش اکوایران، روند اصلاحی قیمت سکه امامی که از روز گذشته آغاز شده بود در معاملات پشت‌خطی یکشنبه شب هم ادامه پیدا کرد. آن طور که معامله‌گران در بازار شبانه مدعی بودند  قیمت سکه امامی که دیروز تا سطح ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده بود شب گذشته پا را فراتر گذشات و به محدوده ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. همچنین در حال حاضر قیمت واقعی سکه در حول و حوش ۳۰ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان است و حباب سکه هم در حدود ۱۶ درصد قرار دارد.

فعالان بازار می‌گفتند دلار زیر پای سکه‌بازان را خالی کرد. به عقیده آنها با سست شدن زمین بازار ارز تهران در معاملات دیروز خریداران سکه هم در لاک احتیاط فرو رفتند و حاضر نبودند که بی‌گدار به آب بزنند.

از سوی دیگر این روز‌ها خبرهای عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلا داغ شده و آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفته قرار است ششمین جلسه حراج سکه طلا فردا سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه برگزار شود. برخی از معامله‌گران هم معتقدند که این خبر هم در فروکش کردن تب هیجانی خرید سکه بی‌تاثیر نبود. 

البته لازم به ذکر است که دیروز بازار جهانی طلا تعطیل بود و همانطور که گفته شد دلار سکاندار بازار سکه شد. عده‌ای از سکه‌بازان به روند صعودی قیمت طلای جهانی امیدوارند و در صورتی که طلا در روز جاری برای قیمت دلارساز مخالف بزند احتمالا قدرت کاهشی‌ها تا حدوی تعدیل خواهد شد. 

سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در سناریو دوم مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد اما اگر در روز جاری پای دلار و طلا بلغزد احتمال کاهش از کف کانال ۳۶ میلیون تومان و چه بسا برگشت به کانال ۳۵ تومان وجود دارد.