به گزارش اکوایران، روز گذشته هفتمین حراج سکه طلا برگزار شد و از مجموع ۱۲ هزار و ۳۵۴ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۹۰۳۷ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از ۵۲۰۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۳۵۷۱ قطعه با میانگین قیمت ۱۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان تخصیص داده شد.

ضمنا از ۶۹۶۰ قطعه سکه تمام ثبت سفارش شده، ۳۶۴۷ قطعه با میانگین قیمت ۳۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان تخصیص داده شد.

تاکنون و در مجموع هفت حراج برگزار شده جمعا ۸۴۶۹۶ قطعه انواع سکه به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

با این حال قیمت سکه در بازار نقدی دیروز افزایشی بود‌. در همین راستا نیم‌سکه در بازار روز گذشته با ۳۰۰ هزار تومان رشد در رقم ۲۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با رشد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی در رقم ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. اما برخلاف این دو قطع، سکه طلا طرح جدید در روز گذشته تغییری نداشت و در رقم ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فعالیت خود ادامه داد.

همچنین قیمت طلای آبشده در معاملات روزانه چهارشنبه حمایت 13 میلیون و 350 هزار تومان را از دست داد و تا پله اول کانال 13 میلیون پایین آمد اما در پشت خط به بالای مرز حمایتی برگشت.

برای بازار امروز هم به نظر می‌رسد سکه‌بازان روند حرکتی قیمت طلای جهانی را زیرنظر خواهند گرفت. بر این اساس قیمت طلا روز چهارشنبه با دلار زور آزمایی کرد و‌ بالاتر از  آن قرار گرفت، زیرا سرمایه‌گذاران با وجود انتشار تورم ایالات متحده نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن امیدوار هستند. قیمت اونس طلا در حال حاضر در محدوده ۲۱۷۱ دلار قرار دارد که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۱۳ دلار رشد کرده است.

از سوی دیگر سکه‌بازان شب گذشته ادعای فایننشال تایمز در خصوص مذاکرات محرمانه آمریکا و ایران درباره دریای سرخ را هم رصد کردند. فایننشال تایمز در گزارشی مدعی شده آمریکا و ایران در ژانویه مذاکرات غیرمستقیم درباره تنش‌های دریای سرخ انجام داده‌اند. این مذاکرات در عمان برگزار شده است.این گفت‌وگو از آن جایی حائز اهمیت است که نخستین مذاکرات میان دو کشور در ۱۰ ماه اخیر محسوب می‌شود و واشنگتن نگرانی‌هایی را نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز داشته است.

گفتنی است سکه‌بازان امروز مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌رو دارند و از طرفی با از دست رفتن مرز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امکان عقب‌نشینی تدریجی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.