بازار ارز و سکه در روز دوشنبه همچنان بر مدار کاهش بودند و افت کانالی داشتند. سکه طی این سه روز 4 کانال و دلار هرات 3 کانال از دست دادند.

بیشترین قیمتی که سکه در سال 1403 دید 46 میلیون بود و قیمت دلار هم تا 65 هزار تومان بالا رفت اما عصر دوشنبه 63 هزار تومان بسته شد.

قیمت درهم امارت در روز دوشنبه با گپ منفی 200 تومانی در 17 هزار و 300 تومان بازگشایی شد با این افت درهم، قیمت دلار و سکه هم در مدار کاهش قرار گرفتند. در ادامه قیمت درهم با کاهش به 17 هزار و 170 تومان رسید.

در بازار سکه هم روند کاهشی بود و کانال 42 میلیون را از دست داد و در 41 میلیون و 500 هزار تومان به کار خودش پایان داد. حباب سکه هم با کاهش به کانال 6 میلیون رفت. حباب سکه در این سه روز بیش از 3 میلیون تخلیه شده و تحلیل‌گران می‌گفتند وقتی سکه کانال 44 میلیون را از دست داد نشاندهنده این بوده که زیر پای قیمت‌ها خالی بوده است.

قیمت طلای آبشده هم کاهشی بود و حمایت 15 میلیون و 250 هزار تومان را از دست داد اما در معاملات عصر دوباره به بالای این مرز رفت. دلیل برگشت طلای آبشده هم به خاطر حباب منفی در این بازار بود که حتی به 500 هزار تومان هم رسید که عدد قابل توجهی بود.

صندوق‌های طلا در بورس هم برای دومین روز پیاپی قرمز پوش شدند و حتی تعدادی از آن‌ها حبابشان در روز دوشنبه به صفر رسید.

قیمت دلار هرات در 63 هزار تومان شروع به کار کرد و در ابتدا یک بالایی داد اما با بازگشایی منفی درهم، با کاهش به محدوده حمایتی 62 هزار و 300 تومان رسید و در 62 هزار و 450 تومان به کار خودش پایان داد.

معامله‌گران می‌گویند با تعدیل تنش‌های سیاسی، بازارساز در روز یکشنبه وارد شد. نکته‌ای که وجود دارد این بود که در بازار شنیده می‌شود دلار هرات از دوشنبه تا بعد از عید فطر تعطیل است و بازار ارز هرات از دوشنبه قیمت فردایی هرات را نداده و فقط نقدی و امروزی اعلام شد. گروهی از معامله‌گران مدعی‌اند این عدم اعلام نرخ‌ فردایی، بسترسازی بازارساز بوده برای تزریق. از نظر آن‌ها برای موثر بودن تزریق نقدی در هرات، نرخ فردایی اعلام نشد تا این نرخ نتواند لنگر افزایش شود.

این دسته معتقدند بعد از انتقام جمهوری اسلامی از اسرائیل و فعالیت بازار دبی بعد از عید فطر تزریق اصلی بازارساز شروع می‌شود. در واقع بازار فکر می‌کند انتقام در روزهای آتی گرفته می‌شود، بازار دوبی هم بعد از عید تمام وقت فعالیت می‌کند. بنابراین بازارساز تمام قد وارد می‌شود تا نگذارد نوسان رخ بدهد. فرزین در برنامه دیشب گفت در نرخ های بازار دست به مداخله می‌زند.

در این فضا، معامله‌گران دوباره در حال تست زدن تزریق هستند اگر قطع شده باشد خریدار می‌شوند و قیمت به سمت مقاومت می‌روند و می‌فروشند، اگر هم تزریق ادامه‌دار باشد که کنار می‌کشند.

با تجربه‌های بازار هشدار می‌دهند که با توجه به بسته شدن اتاق‌های اصلی معاملاتی احتمال شانتاژ در بازار وجود دارد.

نکته بازار ارز این بود که در معاملات عصر نرخ‌های پرت در بازار تهران زیاد شد. تعدادی سفارش فروش در بازار بود که حجم بالا بود و قیمتش را در کانال 61 هزار تومان زده بود که خیلی از بازار پرت بود.