به گزارش اکوایران، بررسی بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته حکایت از ریزش قیمت سکه امامی دارد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد پس از نوسانات کاهشی نرخ دلار در اولین روز هفته، جناح افرایشی بازار زمین بازی را به نفع کاهشی‌ها واگذار کرد و قیمت این فلز گران‌بهای داخلی در سراشیبی افتاد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، این فلز گران‌بهای داخلی روز گذشته تا محدوده ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد که در مقایسه با چهار روز قبل تقریباً یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

همچنین با کاهش قیمت دلار در بازار ارز آزاد، پیش‌بینی رسانه‌های نزدیک به دولت از روند نزولی قیمت دلار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. پیش‌بینی این رسانه‌ها از قیمت دلار این بود که قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد. در همین رابطه روزنامه کیهان نوشت: «با جمع‌ شدن بساط اخلالگران دانه‌درشت داخلی بیرون دولت و برخورد قضائی پشیمان‌کننده با آنها و رفع برخی ناهماهنگی‌ها در دولت، بیشتر مشکلات رفع می‌شود. همچنین پول ملی به‌ جای دلار باید مبنای مبادلات داخلی و خارجی قرار بگیرد. احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان وجود دارد.»

البته برخی از تحلیلگران دلیل کاهش تقاضا در  بازار سکه را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند. به عقیده آنها با کم‌رنگ‌ شدن احتمال گسترش تنش‌های اخیر در خاورمیانه، هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شده است. 

از سوی دیگر شواهد حکایت از اخبار مثبت درآمدهای نفتی دارد. در همین رابطه «روزنامه ایران» نوشته «صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد ۱۰ شاخص کلان اقتصاد ایران در سال جاری از افزایش ذخایر ارزی در دسترس ایران به ۳۰ میلیارد دلار و کاهش بدهی دولت ایران به کمتر از متوسط ۲۰ ساله خبر داده است.

پیش بینی قیمت سکه امروز 9 اردیبهشت

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه امامی در روز یکشنبه متفاوت است. تکنیکالیست‌ها می‌گویند قیمت‌ها در نقاط حمایتی مهمی قرار دارند. به عقیده آنها در صورتی‌ که دلار و تتر امروز هم نوسان نزولی شوند، این اتفاق می‌تواند بار دیگر جلوی صعود سکه‌بازان را بگیرد. با این‌ حال اگر بازارساز دست به تزریق نزند، این امر ممکن است قدرت کاهشی های بازار سکه را تعدیل کند. 

در همین حال، تکنیکالیست‌ها تأکید دارند که جناح افزایشی امروز برای رسیدن سکه به مرز  ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و در صورتی‌ که بالای این محدوده ماندگار شود در سناریو دوم احتمال رسیدن آن به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است. در غیر این صورت اگر دلار هم مانند طلا نزولی شود، شانس سکه برای صعود کمتر است. بنابراین، ممکن است این فلز گران‌بهای داخلی تا پله هشتم کانال ۴۰ میلیون نومان و پس از آن نیمه کانال یاد شده عقب‌نشینی کند.