به گزارش اکوایران؛ در معاملات پشت خطی شب گذشته خبر سفر وزیر خارجه عمان توجه  سکه‌بازان را به خود جلب کرد. طبق اعلام رسانه ها بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان که قرار است به تهران سفر کند و با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند. برخی از معامله‌گران با اشاره به سفر وزیر خارجه عمان به تهران می‌گفتند دوباره سیگنال‌های عمان در بازار دلار و سکه به چشم می‌خورد.

تحلیلگران سیاسی معتقدند سفر وزیر خارجه عمان به تهران قبل از آنکه فصل جدیدی از توسعه روابط و مناسبات تجاری میان تهران - مسقط باشد، احتمالا در راستای مناسبات برجامی و فرابرجامی تدارک یافته است. این ادعا بدان جهت قوت می‌گیرد که نقش میانجیگری عمان در توافق هسته‌ای مسبوق به سابقه بوده و در توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ نیز موثر بوده است.

با این همه؛ قیمت سکه امامی در جریان معاملات دیروز افزایشی شد و در نیمه ظهر کانال ۴۰ میلیون تومان را پس گرفت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در صورتی که نرخ دلار از کاهش پله‌ای خود دست بکشد احتمال نوسانی شدن قیمت سکه هم محتمل است. با این حال عده ای معامله‌گران دیروز مدعی بودند یک جلسه رصد اقتصادی با ریاست مخبر تشکیل شده که خروجی آن کنترل و مدیریت قیمت دلار تا انتخابات بوده است.

در مجموع سکه بازان امروز مرز ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارند و اگر بالای این محدوده ماندگار شود ممکن است  در گام بعدی به سمت کانال ۴۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خیز بردارد. در غیر این صورت کاهش سکه به سمت ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز محتمل است.