به گزارش اکوایران، امیدها برای بازار مسکنِ رو به ثبات آمریکا با کاهش قابل توجهی همراه شده‌ است چراکه تعداد خریداران بالقوه خانه در آوریل با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است. طبق گزارش‌ها،‌ شاخص فروش خانه‌های معلق آمریکا در ماه آوریل با کاهش 7/7 درصدی مواجه شده است. این شاخص در مارس با رشد 3/6 درصدی همراه شده بود. این کاهش بسیار بدتر از حد انتظار بوده چراکه اقتصاددانان انتظار داشتند این شاخص، تنها 0/6 درصد افت پیدا کند.

به نوشته کیتکو، داده‌های ناامیدکننده اقتصادی از بازار مسکن آمریکا، تأثیر قابل توجهی بر بازار طلا داشت. به دنبال انتشار این داده‌ها، قیمت لحظه‌ای طلا به سطح 2 هزار و 350 دلار افزایش پیدا کرد، در حالیکه پیش از این با قیمت 2 هزار و 348 دلار به ازای هر اونس معامله می‌شد. رشد قیمت طلا نشان‌دهنده ادامه علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به طلا است؛ فلزی که به عنوان یک دارایی امن در زمان‌های نااطمینانی اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

در یک سال اخیر، شاخص فروش خانه‌های معلق آمریکا تا 7/4 درصد کاهش یافته است، آن هم با وجود انتظارات از رشد 0/5 درصدی. یکی از کارشناسان این وضعیت را به نرخ‌های بهره‌ی بالای آمریکا نسبت می‌دهد که با وجود افزایش عرضه خانه، خرید را با مشکل مواجه ساخته است. با این حال، کارشناسان با ابراز خوش‌بینی معتقدند که کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آتی 2024 می‌تواند توانایی خرید خانه را بهبود ببخشد.

با وجود اینکه قیمت‌های خانه در ایالات متحده در حال رکوردشکنی هستند، انتظار می‌رود که با عرضه بیشتر خانه، سرعت افزایش قیمت کاهش پیدا کند. کارشناسان احتمال کاهش قابل توجه قیمت خانه در آمریکا را پایین می‌دانند.

اقتصاددانان شاخص فروش خانه‌های معلق آمریکا را به‌دقت زیر نظر می‌گیرند. این شاخص یک اندیکاتور کلیدی از فروش خانه‌های موجود است چراکه قراردادهای خرید خانه در آمریکا به‌طور معمول چند ماه پیش از فروش به امضا می‌رسند.

بازار مسکن آمریکا پس از ضعف قابل توجه در سال 2023 و اوایل 2024، برای به ثبات رسیدن با چالش مواجه شده است زیرا افزایش قیمت‌ها و نرخ‌های بالاتر وام مسکن، بسیاری از خریداران بالقوه را از بازار خارج کرده است.

سیاست پولی محدودکننده فدرال رزرو در اوایل سال جاری میلادی به حمایت نرخ‌های بالاتر وام‌ مسکن ادامه داده است که باعث بیشتر شدن چالش‌ها در بازار مسکن ایالات متحده شده است.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 18:55 به وقت ایران در سطح 2 هزار و 343 دلار به ازای هر اونس قرار گرفته است. قیمت لحظه‌ای طلا طی پنجشنبه (10 خرداد) و تا لحظه نگارش این گزارش، از 2 هزار و 322 دلار تا 2 هزار و 351 دلار نوسان داشته است. قیمت طلا در مقایسه با یک سال گذشته بیش از 19 درصد رشد داشته است.