به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گفتند بازار به خاطر انتخابات به رکود رفته و با تعطیلی بازارهای ارز همسایه به دلیل عید قربان، آخرین پازل رکود بازار هم چیده شد. در این شرایط بازار قیمت دلار تهران به کانال 58 هزار تومان افتاد و سکه هم کانال 40 میلیون را از دست داد اما قیمت طلای آبشده برخلاف سایر بازارها حرکت کرد.

قیمت دلار تهران در روز یکشنبه از کانال 59 هزار تومان فاصله گرفت و در حوالی 58 هزار و 750 تومان به کار خودش پایان داد. قیمت سکه هم با افت کانال 40 میلیون را از دست داد و در 39 میلیون و 950 هزار تومان بسته شد. این دومین بار در سال 1403 است که قیمت دلار به کانال 39 میلیون می‌افتد، آخرین بار قیمت سکه در 5 خرداد تا 39 میلیون و 700 هزار تومان پایین رفته و از آن نقطه برگشته است. به عقیده معامله‌گران بازار سکه در آن ناحیه حمایت مهمی دارد که اجازه کاهش بیشتر را تا الان نداده است.

قیمت طلای آبشده در روز یکشنبه افزایش جزئی داشت و برخلاف سایر بازارها عمل کرد. طلای آبشده در میانه‌های کانال 14 میلیون نوسان داد و بیشتر میل به صعود داشت.

اما در مجموع بازار ارز و سکه در روز یکشنبه نوسان جزئی داشتند و بی‌رمق دنبال شدند. البته معامله‌گران معتقدند این رکود فقط مختص بازار ارز و سکه نیست و در سایر بازارها مثل بورس و خودرو هم این اتفاق می‌افتد.

در روز یکشنبه یک خبر به بازار رسید که برای اولین بار از سال 98 تعداد کدهای خریدار حقیقی به حدود 60 هزار کد کاهش پیدا کرده است.

با این شرایط رکود در بازارها، حال و هوای بازاراینطور است که معامله‌گران نشسته‌اند و بازی‌های تلگرامی رمزارزی انجام می‌دهند. همستر که از قبل بود و در نزدیکی لیست شدن است و جدیدا بازی‌های تازه‌ای اضافه شدند که هرکسی به آورده بازی خودش امیدوار است. درواقع بازار داخلی خبری نیست و معامله‌گران مشغول بازی هستند.

در همین رابطه یک پیامک در بازار دست به دست می‌شد که نوشته طبق مصوبه دولت جمهوری اسلامی، رمزارزها مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخلی کشور مجاز نیست. معامله‌گران با کنایه می‌گفتند حالا ریال که تحت حمایت و ضمانت کامل دولت است چه اتفاقی براش افتاده؟

قیمت تتر که در روز شنبه کانال 59 هزار تومان را از دست داده بود به کف حمایتی 58 هزار و 200 تومان رسید. قیمت تتر در روز یکشنبه از این ناحیه حمایت شد و تا 58 هزار و 700 تومان بالا آمد. قیمت تتر نسبت به آخرین قیمت دلار هرات دوباره به زیر این نرخ رفته است.

یکسری اخبار با منبع محرمانه‌های ارزی در بازار وجود دارد که هر روز مدعی است بازارساز از امروز تزریق سنگین دارد. این خبر نزدیک به سه هفته است که به بازار می‌رسد و کم کم به جای سیگنال مثبت، سیگنال منفی می‌دهد. گروهی از معامله‌گران نسبت به اینکه این خبر هر رروز تکرار می‌شود و قیمت دلار پایین نمی‌رود این سیگنال را دریافت می‌کنند با تزریق سنگین نهایتا قیمت را توانسته‌اند نگه دارند و این تزریق نتوانسته قیمت را پایین ببرد. از نگاه این دسته تا تزریق تمام شود قیمت‌ها هیجانی می‌شود.

در روز یکشنبه توییت منتسب به اکانت سعید جلیلی در بازار مورد توجه بود. در این توییت نوشته شده اگر 10 پتروپالایشگاه مثل خلیج فارس داشته باشیم نه‌تنها نیاز نیست نفت بفروشیم بلکه باید نفت هم بخریم. تامین مالی آن هم امکان‌پذیر است. منابع مالی زیادی در دست مردم است که می‌شود هدایت شود به سمت این موارد و به سمت بازارهایی مثل سکه و دلار نرود. تحلیلگران در این باره می‌گفتند مثل اینکه آقای جلیلی در جریان چرایی هدایت سرمایه مردم به سمت بازار سکه و دلار نیستند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار طلای آبشده الگوی مثلث را از بالا شکسته و در روز دوشنبه در حال تشکیل الگوی مستطیل خواهد بود. اگر این الگو هم از بالا شکسته شود قیمت طلا می‌تواند به سمت مقاومت حرکت کند، در غیر این صورت بازار همچنان در حالت رنج خواهد بود و بین 14 میلیون و 300 هزار تا 14 میلیون و 600 هزارتومان نوسان می‌زند.