به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه دوباره به مسیر نوسانی بازگشت. روز گذشته قیمت سکه کاهشی و قیمت طلا افزایشی شد، اما امروز طلا کاهش و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 14 مرداد 1403، کاهش داشت و به سه میلیون و 633 هزار و 600 تومان رسیده است. طلای 24 عیار هم مانند طلای 18 عیار، ریزشی شد و امروز به نرخ چهار میلیون و 844 هزار تومان رسید.

همانطور که گفته شد، سکه امروز تغییر مسیر داد و افزایشی شد. سکه طرح جدید که به تازگی به کانال فعلی صعود کرده بود، امروز نرخ 43 میلیون و 700 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم با 200 هزار تومان افزایش به کانال جدید راه یافت و در نرخ 39 میلیون تومان عرضه شد.

طلای جهانی که در هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت، روز گذشته در سطح 2444 دلاری به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 14 مرداد 1403

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران گفت:« در حال حاضر کلیت بازارهای مالی براساس تنش حرکت می‌کند و باتوجه به شایعات تشدید تنش‌های منطقه رشد را در بازارها شاهد هستیم.»

او افزود:« طلا و سکه هم به دلیل نوسانات اخیر دلار حباب‌های منفی گرفت و طلا از منطقه سه میلیون و 100 هزار تومان خارج شد. منطقه مهم فعلی سه میلیون و 600 هزار تومان می‌توان درنظر گرفت. البته باید به این نکته توجه کرد که همین منطقه فعلی هم براساس تنش در نظر گرفته شده است.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد:« اگر تنش‌های منطقه فروکش کند، باتوجه به انتظار اصلاح در روند انس طلای جهانی، ریتم حرکتی در کوتاه‌مدت به سمت بازگشت به منطقه سه میلیون و 500 خواهد بود.»

دیبا در مورد روند قیمتی سکه هم گفت:«درمورد سکه طرح جدید هم باید اشاره کرد که قبل از تنش‌های اخیر در کف قیمتی خود قرار داشت و اکنون هم پیش‌بینی می‌شود که در واکنش به اتفاقات سیاسی اخیر به سمت صعود حرکت کند.»