به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه از روزهای گذشته تحت تاثیر افزایش تقاضا در مدار صعودی قرار گرفت. آنگونه که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، قیمت طلای 18 عیار امروز، 30 مرداد 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 70 هزار تومان نسبت به دیروز افزایش داشت و به سه میلیون و 573  هزار و 400 تومان رسید. طلای 24 عیار هم افزایش قابل توجهی را به ثبت رساند و با رشد 90 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در نرخ چهار میلیون و 764 هزار تومان عرضه شد.

سکه هم بر مدار افزایشی قرار گرفت و به کانال‌های بالاتر صعود کرد. بر این اساس، قیمت سکه طرح جدید امروز 600 هزار تومان گران شد و با ورود به کانال بالاتر، به 42 میلیون و 450 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم که روز گذشته وارد کانال 37 میلیون شد، امروز هم 200 هزار تومان گران و در نرخ 37 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی که در هفته گذشته روند صعودی را به ثبت رسانده بود، امروز هم روند افزایشی در پیش گرفت. بر این اساس طلای جهانی هشت دلار گران شد و به 2511 رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 30 مرداد 1403

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران گفت: «یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در کشور ماجرای خرید طلا در 13 صفر بود که میزان تقاضای فیزیکی را در بازار بالا برد. اما باید به این نکته توجه کرد که این مسأله تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه نبود. دلار که پیش از این نزولی بود، در روزهای گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. از طرفی دیگر، بازارهای جهانی شاهد رکوردشکنی‌ طلای جهانی بودند.»

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: «رشد طلای جهانی در واقع یک جایگزینی برای کاهش دلار به حساب می‌آمد، اما در حال حاضر نه در بازار داخلی طلا و نه بازار داخلی دلار نمی‌توان انتظار رشد هیجانی داشت.»

فلاحیان در پایان با اشاره به روند بازار تا پایان سال گفت که پیش‌بینی می‌شود از اواسط آذرماه تا نیمه بهمن‌ماه بازار شاهد رشد قیمت در بازار طلا و دلار خواهد بود.