بازار ارز و سکه یک روز پس از عبور از  مرز مقاومت در روز سه‌شنبه نزولی شد. برخی می‌گفتند بازار استراحت کرده و برخی معتقدند نزول واکنش به تزریق بازار ساز است. قیمت دلار هرات دوباره به کانال 58 هزار تومان افتاد و قیمت سکه و طلای آبشده هم از مرزهای بالایی دور شدند.

در روز سه‌شنبه اولین سیگنال کاهش از بازار ارز هرات صادر شد. با بازگشایی قیمت دلار هرات در زیر مرز حمایتی 59 هزار و 200 تومان، گارد بازار نزولی شد. در ادامه قیمت دلار هرات با لیدر اصلی بازار یعنی قیمت درهم امارت به کاهش خود ادامه داد و تا 58 هزار و 550 تومان پایین آمد. قیمت دلار هرات نتوانست زیر مرز حمایت 58 هزار و 600 تومان تثبیت بدهد و در 58 هزار و 750 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم که ساعت 10 به بعد نرخ می‌دهد از کاهش ابتدایی هرات جامانده بود و اولین نرخش را با گپ منفی 30 تومانی در 16 هزار و 120 تومان شروع کرد. قیمت درهم در ابتدا یک کاهش تا 16 هزار و 70 تومان داشت و از این ناحیه برگشت رخ داد، اما در ادامه قیمت درهم با کاهش مجدد به 16 هزار و 50 تومان رسید.

قیمت دلار تهران که در روز دوشنبه در میانه کانال 59 هزار تومان بسته شده بود سه‌شنبه را مثل درهم با گپ منفی در 59 هزار و 250 تومان شروع کرد و به سمت کف کانال رفت. قیمت دلار تهران بعد از برخورد به کف کانال فعلا از این ناحیه حمایت شده و در 59 هزار و 50 تومان بسته شد. همچنان حباب دلاری درهم منفی است که نشان می‌دهد قیمت دلار در تهران بالای برابری درهمی معامله می‌شود.

قیمت تترهم طی سه روز گذشته درگیر مرز مقاومت 60 هزار تومان بوده و فعلا نتوانسته از آن عبور کند. قیمت تتر سه‌شنبه را در یکقدمی کانال 60 هزار تومان آغاز کرد و با کاهش بازارها، تتر به سمت نزول رفت. قیمت تتر در نهایت در حوالی 59 هزار و 400 تومان که مرز حمایتی است در حال معامله بود. قیمت تتر هم در این چند روز بالای قیمت دلار تهران معامله شده است.

قیمت سکه نیز که تا مرز کانال 43 میلیون بالا رفته بود سه‌شنبه‌ را با گپ منفی 200 هزار تومانی در 42 میلیون و 700 هزار تومان بازگشایی کرد و با کاهش 100 هزار تومانی به 42 میلیون و 600 هزار تومان رسید. با توجه به کاهش بیشتر قیمت دلار نسبت به سکه، حباب سکه هم بر مدار افزایش بود و به 18 درصد رسید.

نکته بازار سکه، قیمت سکه حواله بود که اصلا به کاهش بازارها توجهی نداشت و در کانال 44 میلیون ایستادگی کرد.

قیمت طلای آبشده هم با گپ منفی در پله پنجم کانال 15 میلیون باز کرد و بر مدار کاهش بود. قیمت طلای آبشده روز سه‌شنبه را در 15 میلیون و 532 هزار تومان به پایان رساند. حباب طلا نیز با افزایش مثبت شد. به نظر می‌رسد کاهش کمتر بازار طلا و سکه نسبت به بازار ارز به دلیل امید معامله‌گران از قیمت انس طلای جهانی است. تحلیلگران معتقدند که قیمت انس طلا می‌تواند بالای 2500 دلار بماند و حتی سقف جدیدی را بالای 2530 دلار بزند.

با این کاهش بازارها معامله‌گران می‌گفتن که از پول‌های آزادشده ثبت نام خودرو، احتمالا پول قابل توجهی فعلا به بازار ارز و سکه نیامده که بازارها را تحت تاثیر بگذارد. این دسته معتقدند که بازارساز تلاش دارد که این پول در بانک بماند.

در سمت بازار سرمایه یک رکورد ورود پول زده شد. در روز سه‌شنبه میزان ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت به هزار و 450 میلیارد تومان رسید که در سال 1403 بی‌سابقه بوده است.

در روزهای بی‌رمق بازار ارز و سکه و بازار سرمایه، معامله‌گران به سمت ارزهای دیجیتال و از جمله ارزهای تلگرام رفتند. در روز سه‌شنبه پروژه تلگرامی داگز که در صرافی‌ها لیست شده، با بازار سرمایه مقایسه می‌شد. علاوه بر این یک سیگنال‌هایی از ارز دیجیتال تون در بازار دست به دست می‌شد.

صحبت‌های همتی، وزیر اقتصاد درمورد تورم و ناترازی بودجه در بازار مورد توجه بود. علاوه بر این اعتراض رئیس جمهور به یارانه بنزین هم بحث داغ بازار شد. پزشکیان گفته هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم.