به گزارش اکوایران، اقتصاد ایالات متحده همچنان برخلاف انتظارات پیش می‌رود، زیرا تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سه‌ماهه دوم 2024 رشد قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال، علی‌رغم این داده‌های اقتصادی مثبت، قیمت طلا تا حد زیادی بدون تأثیر باقی مانده و بازار همچنان نزدیک به سطح رکوردی، تثبیت شده است.

به نوشته کیتکو، اداره تحلیل اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه (8 شهریور) گزارش داد که پیش‌بینی اولیه GDP در سه‌ماهه دوم نشان می‌دهد که اقتصاد بین ماه‌های آوریل و ژوئن، 3 درصد رشد کرده که بالاتر از برآورد اولیه 2/8 درصدی است. این افزایش نسبت به رشد 1/4 درصدی گزارش شده در سه‌ماهه نخست، بیشتر است.

در این گزارش آمده است: افزایش تولید ناخالص داخلی واقعی عمدتا به دلیل رشد در هزینه‌های مصرفی، سرمایه‌گذاری خصوصی در موجودی انبار و سرمایه‌گذاری ثابت غیرمسکونی بوده است. واردات، که در محاسبه GDP کسر می‌شود، نیز افزایش یافته است. در مقایسه با سه‌ماهه اول، تسریع رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه‌ماهه دوم عمدتا ناشی از بهبود در سرمایه‌گذاری خصوصی در موجودی انبار و تسریع در هزینه‌های مصرفی بوده است.

علی‌رغم داده‌های اقتصادی بهتر از انتظار، قیمت طلا تا حد زیادی بی‌تأثیر باقی مانده است. آخرین معاملات طلا برای دسامبر با قیمت 2543.20 دلار به ازای هر اونس انجام شد که نشان‌دهنده رشد 0/21 درصدی طی امروز است.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:30 به وقت ایران، در سطح 2516 دلار در هر اونس قرار گرفت.