به گزارش اکوایران،‌ قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (13 شهریور) به کمترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیدند؛ اتفاقی که تحت تأثیر دلار قوی‌تر بوده، در حالیکه سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش مشاغل آمریکا هستند که می‌تواند میزان کاهش بالقوه نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو را مشخص کند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با کاهش 0/6 درصدی، تا ساعت 19:13 به وقت ایران در سطح 2484 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی طلا نیز با کاهش نیم درصدی در سطح 2516 دلار قرار گرفتند.

در حال حاضر بازارها شانس کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه 17 و 18 سپتامبر (27 و 28 شهریور) را 63 درصد می‌دانند. آن‌ها همچنین شانس کاهش نیم درصدی را 37 درصد می‌بینند.

کومرتس‌بانک در یادداشتی اعلام کرده: «اگر گزارش مشاغل آمریکا به شکل قابل توجهی ضعیف‌تر باشد، گمانه‌زنی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده و کاهش سریع‌تر نرخ بهره، بار دیگر به مرکز توجه بازمی‌گردد؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت فلز زرد را بیش از پیش تقویت کند.»

طلا در مسیر ثبت بهترین سال خود پس از 2020 قرار دارد که علت آن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره در آمریکا و نگرانی‌های ادامه‌دار درباره جنگ در خاورمیانه است.