به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز دوشنبه‌ (19 شهریور) با رشد همراه شدند که علت آن به انتظارات فزاینده از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روزهای آینده برمی‌گردد، در حالیکه سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش تورمی آمریکا هستند تا بتوانند پیش‌بینی بهتری از میزان کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا پیدا کنند.

به نوشته رویترز، قیمت‌ لحظه‌ای طلا تا ساعت 16:52 به وقت ایران با رشد 0/2 درصدی در سطح 2502 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. معاملات آتی فلز زرد نیز با افزایش 0/3 درصدی به 2531 دلار رسید.

پیتر گرانت - معاون رئیس و استراتژیست ارشد فلزات در شرکت زانر متالز - که اعلام کرده طلا به رسیدن به سطح‌ قیمتی جدید محکوم است، معتقد است انتظار درباره این که فدرال رزرو در روزهای آتی فرآیند تسهیل مالی را آغاز کند، به شکل گسترده‌ای حامی بازار طلا بوده است.

طلا در 20 آگوست (30 مرداد) به سطح 2531 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت ثبت‌شده آن محسوب می‌شود.

معامله‌گران در حال حاضر شانس کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره در جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا را در سطح 75 درصد می‌بینند و احتمال کاهش نیم درصدی را 25 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار گزارش جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور هستند که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شود.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیل‌گر بازار Kinesis Money گفت: «اگر ارقام تورم بسیار کمتر از حد انتظار باشد و امیدها را برای کاهش نیم درصدی افزایش دهد، آنگاه طلا می‌تواند به بالاترین حد خود برسد. اما حتی اگر اجماع برای کاهش 0/25 درصدی باقی بماند، طلا کاهش چشمگیری نخواهد داشت.»