به گزارش اکوایران، طلا و سکه در روزهای گذشته تحت تاثیر انتشار خبر ترور سیدحسن نصرالله با شوک قیمتی مواجه شد. گرچه دیروز بازار میزانی عقب‌نشینی از خود نشان داد، اما امروز مجددا قیمت‌ها بر مدار صعودی، اما در میزان جزئی، قرار گرفت. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای 18 عیار امروز، 10 مهر 1403 با کاهش هفت هزار تومانی نسبت به دیروز همراه شده است و با نرخ سه میلیون و 967 هزار و 200 تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز هشت هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و 289 هزار تومان رسید.

بازار سکه اما سرعت بیشتری را در افزایش قیمت‌ها تجربه کرد، البته باید به این نکته توجه کرد که سکه در روزهای گذشته به کانال بالاتر صعود کرده بود و دوباره به قیمت پیشین خود بازگشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید  400 هزار تومان نسبت به دیروز افزایش قیمت داشت و اکنون به نرخ 46 میلیون و 850 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم با 100 هزار تومان رشد مواجه شد و حال در نرخ 41 میلیون و 600 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم امروز با کاهش جزئی همراه بود و امروز با نرخ 2647 دلار در بازارهای جهانی در نوسان است. 

برگزاری حراج شمش طلا

پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز، سه‌شنبه 10 مهرماه 1403، از ساعت 12 الی 16 در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار می‌شود.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانستند با واریز مبلغ 350 میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز دوشنبه 9 مهرماه، در پنجاه و پنجمین حراج این مرکز شرکت کنند.

در این میان باید اشاره کرد که طی 54 حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، 10 هزار و 385 کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفت که در نتیجه آن 46.3 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.