به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (17 مهر) برای پنجمین روز متوالی با کاهش همراه شد، چراکه گزارش اخیر بازار کار آمریکا باعث پایین آمدن احتمال یک کاهش بزرگ نرخ بهره توسط فدرال رزرو شده است؛ در همین حال، بازارها در انتظار تازه‌ترین صورت‌جلسه مربوط به بانک مرکزی آمریکا هستند تا سیگنال‌های تازه‌ای برای روند کاهش نرخ بهره به دست آورند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:23 به وقت ایران با کاهش 0/2 درصدی در سطح 2639 دلار در هر اونس ایستاد و فاصله بیشتری با رکورد 2685 دلاری ثبت‌شده در 26 سپتامبر (5 مهر) پیدا کرد. معاملات آتی طلا نیز با کاهش 0/3 درصدی در سطح 2658 دلار در هر اونس قرار گرفت.

دیوید میگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures، اعلام کرد: «به دلیل تغییر چشم‌انداز مربوط به نرخ‌های بهره آمریکا، چند روز اخیر شاهد عقب‌نشینی قیمت بودیم. بازده اوراق قرضه با رشد همراه شده و احتمال کاهش‌های بزرگ نرخ‌های بهره کمتر شده است.»

در حال حاضر بازارها شانس کاهش نیم درصدی نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو در جلسه نوامبر را به دلیل گزارش قوی بازار کار آمریکا که اخیرا منتشر شده، منتفی می‌دانند. اکنون شانس کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره در سطح 87 درصد است.

بازارها در انتظار صورت‌جلسه تازه‌ترین جلسه‌ سیاستی فدرال رزرو هستند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. آن‌ها همچنین بر داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده در این کشور چشم دوخته‌اند که قرار است به ترتیب در روزهای پنچشنبه و جمعه منتشر شود.

کومرتس‌بانک در یادداشتی نوشت: «اطلاعات تورم ایالات متحده که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود احتمالا کاهش بیشتر فشارهای قیمتی را نشان دهد، اما بعید است که گمانه‌زنی‌های مجدد در مورد کاهش شدیدتر نرخ بهره را آغاز کند. بنابراین، قیمت بالاتر طلا احتمالا به‌طور عمده ناشی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی خواهد بود.»

از لحاظ تاریخی، فلز زرد همواره به‌عنوان یک دارایی مورد ترجیح در زمان‌های نااطمینانی سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.