به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر در مسیر صعودی، اما با شیب کم،‌ حرکت کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای 18 عیار امروز، 21 مهر 1403، امروز با نرخ چهار میلیون و 72 هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز به قیمت پنج میلیون و 428 هزار تومان رسید.

سکه اما نسبت به طلا افزایش بیشتری را تجربه کرد، به طوری که سکه طرج جدید وارد کانال بالاتر و سکه طرح قدیم را در آستانه صعود به 44 میلیون تومان قرار داد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز در نرخ 49 میلیون و 650 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم در نرخ 43 میلیون و 850 تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم روند افزایشی در پیش گرفته است و درحال حاضر در نرخ 2657 دلار به ازای هر اونس در بازارهای جهانی معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 21 مهر 1403

برزو حق‌شناس،‌ کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«در روزهای ابتدایی هفته گذشته ریسک‌های سیستماتیک مقداری کاهش یافت و تحت تاثیر این مساله اصلاحی در بازار طلا و سکه،‌ ارز و حتی طلای جهانی نیز مشاهده شد.

او افزود:«نکته موردتوجه آن است که بازار کف قیمتی را فرصتی مناسبی برای خرید می‌داند و اکنون مجددا قیمت‌ها صعودی شدند.»

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد:«به نظر می‌رسد در هفته جدید بازارهای مالی روند صعودی در پیش بگیرد. در نتیجه حتی در صورت کاهش نرخ طلای جهانی،‌ طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار،‌ با افزایش قیمت رو به رو می‌شوند.»

حق‌شناس گفت:«کشور طی این ماه‌ها به سمتی خواهد رفت که تقاضای دلار افزایش می‌یابد و در این صورت طبیعتا اگر سطح ریسک‌های سیستماتیک کاهش نیابد،‌ کار بازارساز برای کنترل قیمت‌ها سخت خواهد شد. در آخر باید اشاره کرد که طی بازه حداقل یک ماهه آینده هر اصلاحی در طلا و سکه‌ها رخ دهد، بازار آن را به عنوان فرصت خرید برمی‌شمارد.»