بررسی بازارها نشان می‌دهد که در حال حاضر هیجان بازارها را رهبری می‌کند. به هرحال ریسک‌ها و تنش‌ها مدتی است که اقتصاد ایران را رهبری می‌کند و نوساناتی که ناشی از هیجانات است بر بازار ارز و سهام سایه افکنده است.

بازار ارز امروز هم مانند روز قبل سوار بر اسب نوسانات افزایشی شده است. سیاست‌های انقباضی پیش‌تر بازارها را در رکود فرو برده بود. ‌افزایش تنش در منطقه بهانه رشد دلار را فراهم کرد ولی در چنین شرایطی با رکود سایر بازارها رشد دلار به چشم بازارها آمده است.

رکود سایر بازارها هم به نوسانات بیشتر دلار دامن زده است و صاحبان سرمایه با سبزپوشی بازار ارز و طلا وارد این بازار شده‌اند. بازار سهام چند سالی است که در زیان است و سهامداران را ناامید کرده است و در چنین شرایطی راه برای معامله‌گران افزایشی در بازار ارز هموارتر شده است تا بدون رقیب، در مسیر افزایشی معامله کنند.

دلار تهران در روز جاری روند افزایشی خود را ادامه داد و قیمت‌ها در بازار ارز صعودی شدند. البته رشد طلا و نفت جهانی امروز بی‌تأثیر در هیجان معامله‌گران نبوده است. در ابتدای امروز درهم امارات که دیروز کانال قیمتی تازه را فقط تست کرده بود در کانال جدید پیشروی کرد و حباب آن در محدوده‌ی ۲۰۵ تومانی قرار گرفته است که نشان می‌دهد درهم رهبر معامله‌گران افزایشی نیست.

تتر امروز از دلار تهران جامانده است و دلار همتای دیجیتالی خود را عقب گذاشته است. خبر گزاری فارس در گزارشی امروز نوشت که طبق اطلاعات خبرنگار فارس امروز یکی از روزهایی است که شاهد عرضه سنگین ارز توسط بازارساز خواهیم بود.

بنابر این اطلاعات قرار است بازارساز هم در بخش دلار و هم تتر ورود جدی به بازار داشته باشد.

خبر فوق در بازار ارز و درمیان کانال‌ها دست‌به‌دست شد ولی دلار تهران و تتر هنوز واکنش کاهشی نسبت به این خبر نشان نداده است و مقاومت بعدی دلار محدوده سقف تاریخی آن در دهه سوم فروردین ماه سال جاری است.

اونس جهانی طلا پشتیبان سکه شد

دلار تهران و سکه امامی امروز همگرا شدند و اونس جهانی طلا سکه را پشتیبانی کرد. تقاضا برای دلار در سایه ریسک‌های ژیوپولتیکی، عدم قطعیت‌های گسترده کلان اقتصادی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان صعودی شده است و امروز رکورد بالاتری در بالای محدوده دو هزار و ۷۵۰ دلار ثبت کرد ولی در لحظه نگارش این گزارش تا محدوده دو هزار و ۷۴۰ دلاری اصلاح کرده است.

قیمت سکه و اقلام سکه امروز رشد کرد ولی حباب اقلام سکه امروز در خلاف جهت سکه حرکت کرد. حباب سکه امامی در محدوده ۲۵ درصد است. حباب سکه گرمی بیشتر از همه اقلام سکه کاهش پیدا کرد و با کاهش ۶ درصدی در محدوده ۶۰ درصدی قرار گرفته است. این سطح حباب کمترین حباب سکه گرمی از سی‌ام اردیبهشت ماه است.

حرف تازه‌ای نیست، سریال نزولی بورس تمامی ندارد

سرخپوشی بورس تهران همچنان ادامه دارد و ادامه سریال نزولی بورس تهران حرف تازه‌ای نیست. خروج پول حقیقی از بورس تهران ادامه دارد و امروز به محدوده ۳۹۶ میلیارد تومان رسید.

صندوق‌های درآمد ثابت امروز ورود پول حقیقی داشتند ولی صندوق‌های طلا بیشترین ورود پول حقیقی بیشتری را در محدوده ۵۲۰ میلیارد تومان ثبت کرد.

امروز ۲۶۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق‌های طلا بود که دومین رتبه ارزش معاملات در سال جاری است. هر دو رکورد مذکور برای هفته جاری است.

شاخص کل در محدوده دو میلیون ۷۰ هزار واحدی قرار گرفته است و محدوده دو میلیون و ۳۷ هزار واحدی کمترین سطح لمس شده شاخص کل از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است.