مهدی پیرهادی روز سه شنبه در جریان یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اگر باران نیاید  با توجه به شرایط فعلی، تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.

وی با بیان اینکه واقعیت ها را باید به مردم گفت، اظهار داشت: در سد های اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست.

پیرهادی با بیان اینکه اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال‌های بعد چاره اندیشی کنیم، یادآور شد: چون واقعیت ها را به مردم نمی گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان را اجرا کنند.

پیرهادی با بیان اینکه این موضوع را با استاندار تهران نیز مطرح کرده‌ام، اظهار داشت: ابتدا مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید مبحث ۱۶ و ۱۹ را اجرایی و تعیین تکلیف کنند تا پس از آنها از شهروندان بخواهیم این مباحث را اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارایه تذکر دیگری در خصوص بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند چراکه تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد.

وی گفت: در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

پیرهادی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه های مختلف اعلام کرده است که شهر پرند ظرفیت ندارد، گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند برای سکونت پذیری بیشتر آب و زیرساخت ندارد .

پیرهادی همچنین از تصویب آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی توسط دولت تقدیر کرد و اظهار داشت: تصویب این آیین‌نامه اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست بوده است.

وی تاکید کرد که نخستین بار است که قانون جامعی در بحث محیط زیست تصویب شده است.