داوود گودرزی؛ رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از برخورد قاطع با زمین خواران در شهر تهران خبر داد و گفت: به واسطه برخی از ترک فعل‌ها، بی‌تدبیری‌ها و عدم رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، سال‌هاست که مشکلات از این جنس وجود دارد.

گودرزی با بیان اینکه برخی از زمین‌ها، قولنامه‌ای و فاقد اسناد و برخی اوقافی هستند، افزود: شهرداری و سایر دستگاه‌ها از گذشته می‌توانستند این مسائل را ریشه‌ای حل و فصل کنند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در تهران متذکر شد: از مجموعه‌هایی که زمین‌های مردم را برای مکان‌های تجاری دیوارکشی کرده بودند، شروع کردیم و تلاش ما بر این است آن جاهایی که مسکونی هستند را از طریق تشریفات کمیسیون ماده 100 پیگیری و دنبال کنیم.

وی با اشاره ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 19 گفت: بالغ بر500  ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شده است که در این فرایند نیز تعدادی از پرنسل شهرداری منطقه، عزل و با آنها برخورد قانونی شد؛ پرونده این متخلفان به تخلفات اداری ارجاع داده شده است.

گودرزی با تأکید بر اینکه هیچ مماشت و ملاحضه‌ای در چنین پرونده‌های وجود ندارد، تصریح کرد: با مسئولی که در شهرداری پا روی حق بگذارد و با سوء‌استفاده‌کنندکان خارج از شهرداری همکاری کند، برخورد خواهد شد.

 تورج فرهادی؛ شهردار منطقه 19 هم درخصوص رفع خلاف از ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار کرد: برابر هماهنگی‌های انجام شده حقوقی و اخذ رأی قضایی در راستای اجرای مصوبه شورای تامین استان تهران، با حضور عوامل انتظامی یگان حفاظت شهرداری تهران، عوامل شهرداری منطقه، همکاران شهربان و معبربان با حضور در شهرک‌های محله شهید کاظمی ناحیه سه نسبت رفع خلاف از املاک غیر مجاز ساخته شده در حریم شهر اقدام شد.

فرهادی با اشاره به اینکه مدیریت شهری با افراد سود جو و زمین خواران که به شهر تعرض کردند، برخورد قاطع می‌کند، گفت: در راستای صیانت از شهر و حقوق شهروندی، شهرداری منطقه پس از صدور اخطارهای متعدد قبلی، با هماهنگی‌های انجام شده رأی قضایی را به اجرا گذاشت.

شهردار منطقه 19 خاطرنشان کرد: ساختمان‌های غیرمجاز بدون رعایت اصول شهرسازی و مباحث ایمنی ساخته می‌شوند و بناهایی که یک‌شبه قد می‌کشند به دلیل عدم استحکام و ناایمن بودن ساختمان‌ها خطرات جدی برای شهروندان به همراه خواهد داشت. همچنین افراد سودجو و زمین‌خواران همواره در کمین هستند تا از هر شرایطی برای ثروت‌اندوزی نامشروع استفاده کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری عزم خود را برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز جزم کرده و رفع خلاف با دستور مقامات قضایی نشان می‌‌دهدکه شهرداری در این تصمیم مصمم است.