سرهنگ محمد رازقی با اشاره به بارندگی صبح امروز شنبه سوم دی ماه در تهران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، از ابتدای صبح پیش از شروع بار ترافیکی در شهر شاهد بارندگی بودیم و محدوده های جنوبی تر شهر بارانی و محدوده های شمالی تر برفی بود.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه بارش برف و باران، ترافیک را درگیر می کند و باعث افزایش طول صف خودروها می شود، خاطرنشان کرد: امروز محورهای بزرگراهی و مرکزی سطح شهر به علت بارندگی، ترافیک نسبتاً سنگینی داشت و در حال حاضر نیز ترافیک بخشی از معابر تخلیه نشده است.

وی با اعلام اینکه در زمان بارندگی تعداد تصادفات و واژگونی خودروها به شدت افزایش پیدا می کند، یادآور شد: دلیل تصادفات این است که مردم تفاوت رانندگی در شرایط عادی با زمان بارندگی را رعایت نمی کنند.

رازقی با تأکید بر اینکه در این شرایط جوی باید فاصله خودروها افزایش پیدا کند و دید راننده محدود نشود، تصریح کرد: برف و باران باعث کاهش دید و نهایتاً منجر به تصادفات خواهد شد؛ لذا رانندگان باید به جلو و اطراف خودروی خود به ویژه عابران و موتورسواران دقت کافی داشته باشند.

وی همچنین توصیه کرد که موتورسواران حتی المقدور در روزهای بارانی و برفی از رانندگی با موتور خودداری کنند و در صورت رانندگی، در خیابان ها و معابر داخلی تردد کرده و از رانندگی در بزرگراه‌ها جداً خودداری کنند، چرا که در چنین مواقعی تردد در بزرگراه ها برای موتورسواران بسیار خطرناک است و راکبین در معرض لغزندگی، تصادف، جراحت و فوت قرار خواهند گرفت.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: وضعیت ترافیک تهران در حال حاضر بهتر شده اما سنگینی بار ترافیکی در معابر بزرگراهی کماکان وجود دارد و تا پایان روز ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، علت قفل شدن بزرگراه ها در روزهای برفی و بارانی را افزایش آمار خودروها دانست و افزود: برخی افراد که در روزهای عادی پیاده و یا با موتور تردد می‌کردند، در روزهای بارانی با خودرو رفت و آمد می کنند. از طرفی صف انتظار عابران برای خودروهای حمل و نقل عمومی و در برخی مواقع نقص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی باعث قفل شدن معابر می شود.

رازقی با بیان اینکه آمار روزانه تصادفات در پایتخت به طور میانگین هزار و ۷۰۰ فقره است، یادآور شد: در زمان بارندگی تعداد تصادفات به دو هزار و ۴۰۰ فقره طی ۲۴ ساعت می‌رسد؛ به عبارتی در روزهای بارانی و برفی، به میزان یک سوم به تصادفات افزوده می شود.