قرار بود امروز لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران منتشر شود اما به نظر می رسد مسئولان شهری قصد ندارند نام این ساختمان های نا ایمن را منتشر کنند . مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می گوید شهردار تهران وظیفه دارد این لیست را در سامانه شفافیت قرار دهد و در این زمینه سلیقه افراد مهم نیست بلکه عمل به قانون باید مورد توجه قرار گیرد .

او معتقد است که وقتی مدیرشهرداری از لیست ساختمان های پرخطر تهران آگاه هستند و نمی گذارند خانواده هایشان دراین ساختمان ها که برخی از آنها مجتمع های تجاری و اداری و درمانی هستند تردد کنند باید مردم هم انتخاب کنند که به این ساختمان ها پابگذارند یا خیر ؟

69

اما امروز خبری از انتشار لیست به روز شده ساختمان های پرخطر که می گویند تعداد آنها به 119 بنا رسیده منتشر نشد .این درحالی است که نامه ای از شورا برای مرجع اعلام کننده این لیست ارسال شده است .  مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران دراین خصوص می گوید : منتظر هستیم که سازمان آتش نشانی شهرداری تهران لیست را بروز و برای ما ارسال کند.حفظ جان شهروندان تهرانی برای ما در اولویت است و اقداماتی که در حیطه وظایف مدیریت شهری است انجام خواهد شد.

شهردار تهران قصدی برای انتشار لیست بناهای پرخطر راندارد . او به رسانه ها می گوید از من پیگیر ایمن سازی پرخطرها باشید نه انتشار لیست . علیرضا زاکانی در مورد دلیل عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: وقتی صحبت از ساختمان ناایمن می‌کنیم مولفه‌های مختلفی دارد و تا الان هیچ وقت با یک نگاه جامع درباره وضعیت ساختمان‌های تهران برداشت نشده و تنها ناایمن بودن ساختمان‌ها از نظر آتش نشانی پردازش شده که به ۱۲۹ ساختمان ناایمن رسیدند که به متولیان این ساختمان‌ها اعلام شده است که ساختمان‌هایشان را از نظر استانداردهای آتش نشانی ایمن کنند. برای اولین بار از دو ماه پیش با همکاری ۹ دستگاه ۲۲ تیم تشکیل دادیم که موضوع ایمنی ساختمان‌ها را از همه نظر مورد پایش قرار دهند که هدف اولیه ما پایش ۱۶ هزار ساختمان است که تا الان اطلاعات ۶۰۰ ساختمان برداشت شده است.

زاکانی با بیان اینکه این پایش ساختمان‌ها از بعد ایمنی، سازه و مصالح و ... است، ادامه می دهد: ساختمان‌ها دو دسته هستند یا ایمن هستند و یا ناایمن که ساختمان‌های ناایمن یا نیاز به بازسازی دارند و یا نوسازی و قرار است بعد از پایش ساختمان‌ها برای آنها شناسنامه صادر کنیم.

وی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، می گوید: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.