به گزارش اکوایران ، آمار پیام های شهروندان تهران در حوزه فوریت های شهری منتشر شد ، براساس اطلاعات منتشر شده در نخستین ماه زمستان شهروندان تهرانی حدود 115 هزار و 255 پیام در سامانه 137پلاس ثبت کرده بودند . به طور میانگین تهرانی روزانه در این سامانه 3 هزار و 718ثبت کرده اند . میزان تماس ها در دی ماه سال گذشته 180 هزار و 663 تماس بوده که امسال نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش را نشان می دهد . 

69

در دی ماه بیشترین تماس مربوط به منطقه یک بوده که 18 هزار و 536 تماس به ثبت رسیده است . مناطق یک ، 2، 4 ،5 و 3 که در فصل زمستان بیشتر تحت تاثیر بارش برف قرار می گیرند رکورد بیشتر تماس را در این ماه داشتند . 

بیشترین درخواست شهروندان تهران شن ونمک پاشی جهت لغزندگی کوچه و دومین درخواست پرتکرار شن و نمک پاشی در خیابان ها بوده است . در این ماه هرس درختان باغچه،نظافت کوچه ،جمع‌آوری زباله ، ضایعات ، آلودگی صوتی مسکونی ،لایروبی جوی ،ساماندهی کارتن خواب ها ، ساخت و ساز غیر مجاز و ساماندهی سد معبر، دستفروشان و وانتی ها در خیابان 10 درخواست پر تکرار شهروندان تهرانی ها در دی ماه بوده است . 

70

در آذر ماه بیشتر درخواست شهروندان تهران با موضوع نظافت و جمع آوری زباله و ضایعات ،لایروبی ،سد معبرتوسط دستفروشان ،هرس درختان باغچه ،آلودگی صوتی ،ساخت و ساز غیرمجاز ،سد معبر توسط اصناف در پیاده رو، جمع آوری خاک و نخاله و طعمه گذاری موش ببود . 

 در این ماه افزایش تعداد اتوبوس از لیست درخواست های پر تکرار تهرانی حذف شده بود که این درخواست دوباره به لیست تماس های تهرانی ها بازگشته است . 

کارتن خوابی ، ساماندهی متکدیان ،ساماندهی خانواده های بی خانمان و ... موضوعاتی است که در حوزه اجتماعی از سوی شهروندان مطرح می شود .